نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 18:13

رشد ۲۰ درصدی متقاضیان سفر اربعین در استان فارس

شیراز - دبیر ستاد اربعین فارس گفت: ۲۴۰ هزار نفر از استان فارس برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده که در مقایسه با سال قبل این میزان ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی علوی از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت‌های صورت‌گرفته برای حضور زائران استان فارسی در پیاده‌روی اربعین بیان کرد: بیش از ۲۴۰ هزار نفر از استان فارس در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که در مقایسه با سال قبل این آمار ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

وی اضافه کرد: افرادی که دارای خودرو شخصی هستند می‌توانند به مرزهای شلمچه و چذابه سفرکرده و از پارکینگ خودرویی که در این مرز در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

علوی با اشاره به افزایش موج برگشت زائران به میهن و استان فارس پس از شرکت در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: از هم‌وطنان می‌خواهیم با توجه به خستگی ایجاد شده در طول سفر، با استراحت کافی و رعایت تمامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و بدون عجله به شهرهای خود برگردند تا خدای ناخواسته شاهد تصادفات ناشی از این موارد نباشیم.

وی به پویش «نذر میهمان سفر اربعین» اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات قابل‌توجه در استان فارس اجرای پویش «نذر میهمان سفر اربعین» در استان فارس است در این طرح افراد با مراجعه به موکب‌ها، منازل خود را در اختیار مسافران و زائرانی قرار می‌دهند که در موکب‌ها اسکان دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483534

مهمترین اخبار ایران و جهان: