نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 11:57

اربعین حسینی به واسطه جهاد تبیین جاودانه شده است

قزوین – یک کارشناس فرهنگی گفت: اربعین حسینی بر پایه جهاد و تبیین شروع و ادامه داشته و به واسطه همین جهاد جاودانه شده است.

طیب ملک پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جهاد تبین به معنی تلاش مجاهدانه در راستای اقناع مخاطب به سمت نجات و پایبندی به اصول و آرمان‌ها، ایجاد امید و نشاط، مقابله با تحریف و دروغ و کتمان حقایق است.

این کارشناس فرهنگی بیان کرد: اربعین حسینی نیز بر پایه جهاد و تبیین شروع و ادامه داشته و به واسطه همین جهاد با هزینه‌های مرتبط جاودانه شده است.

وی با بیان اینکه مبنای نهضت حضرت با جهاد تبیین بوده و ادامه دارد افزود: امام در ابتدای حرکت جهادی خود فرمودند من برای جاه طلبی، آشوب گری و کامجویی قیام نکردم که این همان تبیین و افق این حرکت است که امام مشخص کردند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک استان قزوین بیان کرد: حضور میلیونی عاشقان حضرت و رژه حماسی فرهنگی سیاسی آنان علامت سوال بزرگی برای همه مردم عالم ایجاد کرده است که پاسخ آن می‌تواند بصیرت دهی زائران به افکار عمومی دنیا باشد به تعبیر دیگر این فرصت می‌تواند برای شیعیان قابل توجه و بی بدیل باشد

وی ادامه داد: چرایی و چگونگی واقعه کربلا و طرح همه جانبه قیام امام می‌تواند هر انسان آزاده ای را بیدار و همراه کند و باعث تحول در عالم حیات شود.

این مسئول عنوان کرد: تمام اتفاقات واقعه کربلا در جهت اصلاح و تغییر روند حاکم بر عالم بوده وبا هدف نجات مردم دنیا و رسیدن به وعده الهی که همان ظهور منجی است انجام شده است.

وی در پایان تشریح کرد: کربلا منشور و قانون زندگی عزت مندانه و حرکت به سمت زندگی الهی مطابق وعده‌ای که داده شده است و کسانی که حسینی و کربلایی هستند باید امیدوارانه به سمت ظهور و زمینه سازی آن حرکت مقدس حرکت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484434

مهمترین اخبار ایران و جهان: