نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 00:30

تشدید فعالیت موج دوم سامانه بارشی در اردبیل

هواشناسی اردبیل هشدار نارنجی درباره تشدید فعالیت موج دوم سامانه بارشی در برخی مناطق استان اردبیل را صادر کرد.

بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، جو استان اردبیل هم‌چنان تا روزهای پایانی هفته ناپایدار است و از عصر سه شنبه تا ظهر پنجشنبه (۲۳ شهریور) بر میزان رطوبت خزری افزوده شده و برای این مدت کاهش نسبی دما، وزش باد خزری و بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار) اکثر مناطق استان را دوباره فرا خواهد گرفت.

اوج ناپایدارهای موج دوم در نوار شمالی استان انتظار می‌رود و با توجه به  تشدید فعالیت موج دوم سامانه بارشی در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، اصلاندوز، انگوت و مناطقی از مشکین‌شهر و نمین، از هشدار سطح نارنجی توسط هواشناسی اردبیل صادر شده است.

بر اساس این هشدار هواشناسی، وزش تندبادهای موقتی و بارش باران گاهی به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، انتظار می‌رود. آب‌گرفتگی معابر عمومی و رواناب درون‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از اتراق در اطراف ساختمان‌های نیمه‌کاره و سازه‌های موقتی و اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

افزایش دمای هوا از روز جمعه

با توجه به رخداد مه، تقلیل دید افقی و پایین بودن کف ابر اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان احتمال می‌رود؛ لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود هشدارهای هواشناسی سطح زرد و نارنجی شماره ۴۶ و ۴۷ اداره کل هواشناسی استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند.

از روز جمعه (۲۴ شهریور) با عبور سامانه بارشی، جو استان نسبتاً پایدار خواهد شد و بر دمای هوا افزوده می‌شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497334

مهمترین اخبار ایران و جهان: