نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 16:21

۴۷ هزار نفر در استان سمنان عضو تعاونی هستند

سمنان- استاندار سمنان از فعالیت ۴۷ هزار نفر در تعاونی‌های استان خبر داد و گفت: سمنان ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش تعاون دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر سه شنبه در آئین تقدیر از تعاونی‌های برتر استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه در استان سه هزار شرکت تعاونی وجود دارد، تاکید کرد: تعاون سهم عمده‌ای از اشتغال و توسعه استان دارد.

وی با بیان اینکه بهترین و بالاترین سرمایه مورد نیاز برای شکل گیری یک کارگروهی و جمعی و ایجاد تعاونی و حرکت موفق به سمت اهداف، اعتماد و اطمینان اعضا به یکدیگر است، افزود: ۴۷ هزار نفر عضو در تعاونی‌های استان هستند.

استاندار سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ شرکت تعاونی به صورت فعال در سطح استان فعالیت دارند، گفت: هدایت، حمایت و نظارت، رویکرد اصلی و جدی دولت سیزدهم مردمی در راستای توسعه و تقویت امر تعاونی در سطح کشور است و در این مسیر در استان گام برمی داریم

هاشمی افزود: هرکجا که کار در قالب شرکت تعاونی شکل گرفته و به پیش رفته است، شاهد موفقیت‌های مطلوب در سطح کشور و استان بودیم که نیاز است این مهم بیش از پیش تقویت شود.

وی با بیان اینکه دولت با اعطای تسهیلات حمایت‌های خوبی از تولید دارد، تاکید داشت: بالغ بر یک هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل تسهیلات تبصره ۱۶ به حوزه تعاونی‌های استان پرداخت شده است.

استاندار سمنان گفت: در سطح استان سمنان در حوزه‌های مختلف طبیعی، علمی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و سایر حوزه‌ها ظرفیت‌های بسیار مطلوبی وجود دارد که ضرورت دارد با بهره گیری از پتانسیل تعاونی‌ها، این مهم را توسعه و تقویت کرده و در نهایت افزایش بهره وری شکل گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496634

مهمترین اخبار ایران و جهان: