نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 22:04

پروژه‌های که بدون کارآیی دست شهردار ماند

رئیس کمیته تهیه فرصت های سرمایه گذاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳ گفت: پروژه هایی که در گذشته آغاز ولی اجرا نشده یا ناقص مانده و از طریق ماده ۳۸ به خود شهرداری برگشته اند، باید نسبت به نیاز روز شهر به روزرسانی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد عزتی رئیس کمیته تهیه فرصت های سرمایه گذاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز اولویت سرمایه گذاری تبریز در حوزه مباحث رفاهی، گردشگری، تفریحی، آموزشی، مراکز خدماتی، خودرویی و درمانی تمرکز بیشتری دارد.

وی افزود: پروژه هایی که در گذشته آغاز ولی اجرا نشده یا ناقص مانده و از طریق ماده ۳۸ به خود شهرداری برگشته اند، باید نسبت به نیاز روز شهر به روزرسانی شوند.

عزتی با اشاره به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی گفت: امروز دیگر مثل گذشته سیاست های تجاری سازی، احداث پاساژ و از این قبیل اقدامات با نیازهای شهر تطبیق ندارد، اما برخی از سرمایه گذاران زمین و سرمایه دارند و به دنبال پروژه ای نتیجه بخش هستند که در این مواقع شهرداری آنها را با نقش راهبری و تسهیل امور همراهی می کند.

عزتی گفت: بعد از ایام کرونا اجرای پروژه های تجاری در کلانشهرها اهمیت و اولویت خود را از دست داده، فعالیتهای تجاری بیشتر به سمت معاملات مجازی سوق یافته و مراکز تجاری نیز تا حدودی در کلانشهرها اشباع شده است.

وی تاکید کرد: در سرمایه گذاری های جدید نمی توان روی اراضی شهرداری تمرکز کرد، زیرا اراضی شهرداری اغلب کاربری فضای سبز و عمومی دارند، که ترجیح داده می شود تغییر کاربری داده نشود مگر اینکه در منطقه ای به صورت اورژانسی مرکز درمانی یا آتش نشانی نیاز باشد و ترجیح بر این است که با هم افزایی بخش خصوصی امکانات بالقوه سرمایه گذاران بالفعل شود.

رئیس کمیته تهیه فرصت های سرمایه گذاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳، خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه ها با توجه به نیازسنجی منطقه اولویت با بخش خصوصی است و پتانسیل های بخش خصوصی اولویت بیشتری از پتانسیل های شهرداری دارد.

محمد عزتی اذعان داشت: تاکنون چندین مورد پیشنهاداتی در حوزه سرمایه گذاری پروژه های تفریحی، کودکان، مراکز گردشگری و... مطرح شده که با انجام بازدید و مطالعات اولیه در دست بررسی است.

وی یادآور شد: اهلیت سرمایه گذار توسط سازمان سرمایه گذاری شهرداری و در صورت نیاز با همکاری دیگر ارگانهای ذیربط استان و دیگر مراکز عالی سرمایه گذاری براساس اولویتها و پیش نیازهای طرح و پروژه بررسی و تایید می شود.

رئیس کمیته تهیه فرصت های سرمایه گذاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳، تاکید کرد: در حالت کلی با بررسی پتانسیل سرمایه گذار خصوصی و ارائه بسته های پیشنهادی تلاش ما بر این است که مسیر بسته ها و پیشنهادات را به سمت نیازهای شهر هدایت کرده و با کمکهای لازم کمبودهای شهر را تامین کنیم.

 
پایان پیام/60034

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485534

مهمترین اخبار ایران و جهان: