نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 20:08

سلامت انتخابات خط قرمز مجموعه قضایی است

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: سلامت انتخابات خط قرمز و اصلی‌ترین معیار فعالیت مجموعه قضایی استان است تا مردم با اعتماد و اطمینان بیشتر در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر دوشنبه در اولین نشست پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری اردبیل اظهار کرد: بهترین راهکار در کاهش تخلفات و جرایم انتخاباتی اقدامات پیشگیرانه است تا زمینه سوءاستفاده از فضای انتخاباتی و تحریک عده‌ای خاص در بر هم زدن سلامت و امنیت این عرصه را شاهد نباشیم.

وی تصریح کرد: ما وظیفه جلب مشارکت و حضور گسترده و حداکثری مردم در انتخابات را داریم چرا که این امر کارساز در سرنوشت مردم و آحاد جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با کسانی که با تحرکات خاص خللی در برگزاری سالم و عادلانه انتخابات به وجود آورند، برخورد جدی و قانونی شده و گذشتی را در این زمینه نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: مجموعه قضائی استان بدون توجه به جایگاه افراد و وابستگی آنها به احزاب، گروه‌ها و یا نهادهای سیاسی سعی خواهند کرد در برخورد با تخلفات منطبق بر قانون عمل کرده و اصل و اساس قانون را معیار و ملاک خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زمینه برای برگزاری انتخابات سالم، عادلانه و با امنیت بالا فراهم شده و امیدواریم در اسفندماه امسال حضور حداکثری آحاد جامعه را در پای صندوق‌های رأی شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو اضافه کرد: این حضور می‌تواند تضمین‌کننده بقا و دوام نظام جمهوری اسلامی ایران باشد چرا که در هیچ کشوری به اندازه ایران انتخابات با مشارکت بالای مردم انجام نمی‌شود که این خود نمود و نمایشی از مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: مجموعه قضائی استان در نیمه دوم سال نیز با رصد دقیق اتفاقات و رخدادها سعی خواهد کرد تا از وقوع جرایم انتخاباتی پیشگیری کرده و اعتماد و اطمینان مردم را به حضور آگاهانه در پای صندوق‌های رأی فراهم کند.

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز اظهار کرد: در کنار تبلیغات امیدآفرین رسانه‌ها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس، سعی ما بر این است تا از ظرفیت‌های دیگر نیز در تحقق این امر استفاده کنیم.

جلال آفاقی تصریح کرد: برای رسیدگی سریع به تخلفات انتخاباتی شعبه ویژه‌ای در مجموعه دادسرا تشکیل شده تا زمینه برخورد قاطع و سریع خارج از نوبت در این مجموعه فراهم آید تا امکان تکرار جرایم انتخاباتی را شاهد نباشیم.

وی گفت: ما نیز تلاش می‌کنیم تا از همه ظرفیت‌ها برای انتخابات باشکوه در اسفندماه استفاده کنیم که قطعاً مشارکت بالای مردم در این انتخابات حیرت دشمنان و بیگانگان را به همراه خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495178

مهمترین اخبار ایران و جهان: