نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 18:31

گروسی: از ایران می‌خواهم به‌طور جدی با آژانس همکاری کند

مدیرکل آژانس بین‌الملی انرژی اتمی امروز در نشست شورای حکام این نهاد اعلام کرد: از ایران می‌خواهم به‌طور جدی با آژانس همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نَشنال نیوز، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی امروز دوشنبه در آغاز برگزاری نشست شورای حکام این نهاد بین المللی از آنچه مدعی «عدم پیشرفت» در ارائه توضیحات ایران پیرامون موارد ادعایی منشأ اورانیوم مشکوک شد، ابراز نگرانی کرد.

مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در این باره ادعا کرد که پس از سفر وی به تهران در ماه مارس، امیدها برای دستیابی به موفقیت محقق نشده است!

بر اساس اعلام این رسانه، مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی مدعی شد که این نهاد تا زمان پاکسازی اورانیوم در مکان های اعلام نشده، نمی تواند «اطمینان دهد که برنامه هسته ای ایران منحصراً صلح آمیز است»!

«رافائل گروسی» امروز در این ارتباط خطاب به دیپلمات‌ ها مدعی شد: اگرچه گام های اولیه کوچکی برای بازگرداندن نظارت وجود داشت، متأسفم که هیچ پیشرفت دیگری حاصل نشده است! ایران هنوز باید توضیحات فنی معتبری را به آژانس (درباره وجود اورانیوم در دو سایت ورامین و تورقوزآباد) ارائه کند.

گروسی گفت: این مسائل پادمانی برجسته... باید حل و فصل شوند تا آژانس در موقعیتی قرار گیرد که تضمین دهد برنامه هسته ای ایران منحصراً صلح آمیز است. من از ایران می‌ خواهم که به طور جدی و پایدار با آژانس در راستای اجرای تعهدات مندرج در بیانیه مشترک همکاری کند.

ادامه دارد ...

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495078

مهمترین اخبار ایران و جهان: