نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 08:45

حمله موشکی گسترده روسیه به اوکراین/ وقوع انفجار شدید در شهر کی‌یف

رسانه‌ها و مقامات اوکراینی از حمله موشکی گسترده ارتش روسیه به پایتخت این کشور و دیگر شهرهای اوکراین خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های اوکراینی از وقوع انفجار شدید در شهر کی‌یف و به‌صدادرآمدن آژیر حمله هوایی در سرتاسر این کشور خبر می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات اوکراین اعلام کرد ارتش روسیه با حمله موشکی شهر کی‌یف را هدف قرار داد و صدای انفجار در چند منطقه شهر شنیده شده است.

مقامات اوکراینی بدون اشاره به جزئیات این حمله و خسارت احتمالی آن مدعی شدند پدافند هوایی ارتش اوکراین بامداد امروز چهارشنبه با شدیدترین حمله موشکی روسیه از بهار تاکنون مقابله کرده است.

این حمله موشکی روسیه به خاک اوکراین، ساعاتی پس از حمله پهپادی ارتش اوکراین به فرودگاه شهر پسکوف، در شمال غرب روسیه انجام شد.

بامداد امروز چهارشنبه فرماندار محلی شهر پسکوف گفت که ارتش موفق به دفع برخی حملات پهپادی شده، اما به نظر می‌رسد که برخی پهپادها خسارت وارده کرده‌اند. فرماندار منطقه ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد یک آتش‌سوزی بزرگ رخ داده، در حالی که همزمان صدای انفجار نیز شنیده می‌شود.ارتش روسیه همچنین اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه جنوبی بریانسک و یک پهپاد را بر فراز منطقه مرکزی اوریول سرنگون کرده است.

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که حریم هوایی بالای فرودگاه ونوکوو مسکو بسته شده است. میخائیل ودرنیکوف فرماندار منطقه پسکوف در تلگرام گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، هیچ قربانی در این حمله پهپادی وجود ندارد.

به گفته مقامات اوکراینی بعد از برخورد پهپاد اول به فرودگاه، یک مخزن سوخت دچار آتش‌سوزی و سپس صدای تیراندازی‌های ممتد از محل شنیده شد، دقایقی بعد منابع محلی خبر دادند که آتش در فرودگاه پسکوف تقریباً مهار شده و دیگر صدای تیراندازی به گوش نمی‌رسد.

یک گزارش تأیید نشده رسانه‌های روسیه می‌گوید که چهار هواپیمای ترابری ایلیوشین ۷۶ در فرودگاه آسیب دیده‌اند. تاس به نقل از بیانیه اورژانس اعلام کرد در نتیجه این حمله پهپادی، چهار فروند هواپیمای ایل -۷۶ آسیب دیدند. یک آتش سوزی رخ داد و دو هواپیما در آتش سوختند.

اگرچه اوکراین نگفته است که حملات پهپادی خاصی انجام داده است، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً گفته بود که حملات به خاک روسیه یک «فرایند اجتناب‌ناپذیر، طبیعی و کاملاً منصفانه» است زیرا جنگ با روسیه ادامه دارد..

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476278

مهمترین اخبار ایران و جهان: