نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 11:59

کاخ سفید برای مقابله با استیضاح جو بایدن آماده می‌شود

کاخ سفید بیش از ۱۰ کارشناس حقوقی و رسانه‌ای را گردهم آورده است تا با تلاش احتمالی جمهوری‌خواهان برای استیضاح جو بایدن مقابله کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «ان بی سی» به نقل از یکی از دستیاران کاخ سفید که از راهبرد دولت آمریکا مطلع است، گزارش کرد که کاخ سفید دهها کارشناس حقوقی و رسانه‌ای را گردهم آورده است تا با تلاش احتمالی جمهوری‌خواهان به منظور استیضاح «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مقابله کنند.

بنا به گفته هشت منبع داخلی کاخ سفید، راهبرد مقابله با استیضاح ظاهراً چند ماهی است در جریان افتاده است زیرا جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در صدد هستند تا در خصوص بایدن و «هانتر بایدن» پسرش و درگیری‌های تجاری خارجی آن‌ها تحقیق کنند.

دستیار کاخ سفید که این پروژه را افشا کرد گفته است که هدف نهایی این پروژه این است که نشان دهند هرگونه درخواست برای استیضاح بایدن، «یک ریاکاری حزبی بدون سند و شواهد است که علاقه شدید حزب جمهوری‌خواه به هرج و مرج را نشان می‌دهد».

یکی از مقام‌های کاخ سفید با کنار هم قراردادن حملات جمهوری‌خواهان به بایدن و تلاش رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه «مسائل اقتصادی» که بر زندگی مردم آمریکا تأثیر می‌گذارد، توضیح داد که واکنش دولت به این اقدامات نشان می‌دهد که مخالفانش، از اوضاع کشور بی‌خبر هستند.

طبق گفته دستیاران کاخ سفید، این تیم به منظور جلوگیری از  این تیم برای جلوگیری از دخالت هر گونه تحقیق استیضاح در امور کاخ سفید به وجود آمده است.

دستیاران کاخ سفید در تیم مقابله با استیضاح ظاهراً از تعطیلات آگوست در زمینه تحقیقات در زمینه مسائل مورد نظر جمهوری‌خواهان استفاده کردند و برای مقابله با جمهوری‌خواهان، یک تیم پیام و پاسخ تشکیل دادند.

تیم کاخ سفید، نظرسنجی‌هایی را سفارش داده‌اند و تبلیغات سیاسی را مطالعه کرده‌اند به امید آن‌که بتوانند یک پیام واحد در حمایت از بایدن منتشر کنند.

تحقیقات جمهوری‌خواهان درباره بایدن و پسرش در وهله اول بر جرایم پسر کوچک‌تر بایدن  متمرکز است که ظاهراً‌ بر اساس شواهد گردآوری شده از لپ‌تاپ وی که در مغازه‌ تعمیرات رایانه در «دیلاور» قرار داشت به دست آمده است و نشان از اعمال نفوذ و فساد و دیگر جرایم خانواده بایدن می‌شود.

کاخ سفید در حالی آماده مقابله با جمهوری‌خواهان می‌شود که منابع مطلع جمهوری‌خواه می‌گویند که سران این حزب در مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند در ماه آینده میلادی تحقیقات استیضاح رئیس جمهور این کشور را آغاز کنند.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481178

مهمترین اخبار ایران و جهان: