نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 21:12

استاندار کرمان: پهناورترین استان ایران نیاز ضروری به بالگرد دارد

استاندار کرمان گفت: وجود بالگرد برای استان کرمان که پهناورترین استان و یکی از حادثه‌خیزترین استان‌های کشور است و همواره حوادثی در یکی از مناطق استان رخ می‌دهد، نیاز ضروری است و این مسأله را در حال پیگیری هستیم.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی فداکار عصر امروز در ستاد تسهیلات نوروزی استان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری با اشاره به اینکه نیاز به فضاسازی رسانه‌ای در زمینه سفر در داخل استان و خارج استان داریم، اظهار داشت: باید شهرداری کرمان و دیگر دستگاه‌ها کمک کنند که فضای شهر کرمان یک مقدار فضای عیدانه شود هرچند در برخی از شهرهای استان این فضا زنده است اما در کرمان فضای عیدانه هنوز شکل نگرفته است.

استاندار کرمان بیان داشت: معادن و شرکت‌ها باید ۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و ‌حمل‌ونقل خود را در ایام عید آزاد و در اختیار ناوگان حمل‌ونقل استان قرار دهند، زیرا امسال به‌دلیل ماه مبارک رمضان طول دوره سفر کوتاه شده و فشردگی سفر به ناوگان حمل‌ونقل فشار می‌آورد.

وی گفت: ظرفیت اسکانی که فراهم شده در سامانه‌ها اعلام شود و خود آموزش و پرورش هم در زمینه اسکان به دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی کند.

وی تصریح کرد: پارک‌ها به‌ویژه چهار پارک پدر، مادر، مسافر و دیگر پارک‌ها برای مسافران نوروزی در سطح شهر کرمان در نظر گرفته شده که باید به روشنایی، سرویس بهداشتی، محل آشپزی رسیدگی ویژه شود.

 فداکار افزود: پارک مسافر ورودی شهر کرمان یکی از پارک‌های مهم است و باید روشنایی و جای اسکان برای مسافران وجود داشته باشد.

 استاندار کرمان با اشاره به سانحه سقوط بالگرد در بافت بیان کرد: وجود بالگرد برای استان کرمان که پهناورترین استان و یکی از حادثه‌خیزترین استان‌های کشور است و همواره حوادثی در یکی از مناطق استان رخ می‌دهد، نیاز ضروری است و این مسأله را در حال پیگیری هستیم.

 فداکار گفت: یکی دیگر از مشکلات شهر کرمان در زمینه روشنایی معابر است که همیشه این مسأله مورد انتقاد مردم است و از معاون عمرانی درخواست دارم در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: باید فضای پارک‌ها به‌ویژه پارک‌های کنار مکان‌های تاریخی استان و شهر کرمان حتما از روشنایی خوبی در ایام نوروز برخوردار باشد.

فداکار با اشاره به اینکه مرقد شهید سلیمانی ظرفیت بسیار خوبی برای مسافران است، ادامه داد: امسال مسافر زیادی برای حضور در گلزار شهدای کرمان به کرمان سفر می‌کنند و این مسافران حتما از مکان‌های تاریخ کرمان بازدید دارند که باید در زمینه اسکان آمادگی بیشتری داشته باشیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1087266

مهمترین اخبار ایران و جهان: