نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 15:05

اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی درفروشگاه‌های کرمانشاه/ از این تاریخ یارانه را یک ماه جلوتر خرج کنید!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک با بهره‌مندی از ۱۰ کالای اساسی با قیمت مصوب در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح آزمایش کالابرگ الکترونیکی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان ؛ اجرای این طرح به صورت ملی و در سرتاسر کشور آغاز شده است.

با اجرای این طرح از این پس یارانه‌بگیران می‌توانند یک‌ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی از اعتبار تعبیه شده برای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند، در صورت استفاده از این مزیت به میزان اعتبار استفاده شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به صورت نقدی در زمان مقرر به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این خصوص؛ اظهار کرد: با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای موفقیت‌آمیز این طرح؛ در استان کرمانشاه این طرح هم همزمان با سراسر کشور آغاز شده و این طرح کاملا اختیاری است و اگر کسی نخواهد از یارانه خود در این طرح استفاده کند می‌تواند به‌صورت نقدی برداشت کند.

وی ادامه داد: در این طرح اعتبار خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و می‌تواند یک‌ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی از این اعتبار در راستای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی شامل شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکرانی، قند و شکر استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: در مرحله اول طرح؛ در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله رفاه، افق کورش، دیلی مارکت، جانبو، تعاونی‌های مصرف ادارات به اتصال به این سامانه پذیرای هم‌استانی‌ها در سراسر استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده میزان اعتبار و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* شمارگیری و یا به درگاه اینترنتی سامانه شبکه ملی اعتبار مراجعه کنند.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در جلسه تنظیم بازار استان با انتقاد از اینکه هنوز فروشگاه‌های توزیع محصولات با نرخ مصوب دولت در شهرستان‌ها راه‌اندازی نشده است از فرمانداران خواست تا روز شنبه هفته آینده نسبت به عرضه محصولات با قیمت مصوب تنظیم بازار در فروشگاه‌ها اقدام کنند و گفت: شهرستان‌هایی که تاکنون در این راستا اقدامی نداشته تا شنبه، ۲۰ اسفندماه جاری فروشگاه‌ها را فعال و اجناس را آماده عرضه کنند در غیر این صورت توبیخ اداری خواهند شد. فرمانداران موظف هستند کار را به نتیجه برسانند و پاسخگو باشند.

هفت محل در کرمانشاه تا چند روز آینده برای عرضه محصولات تنظیم بازار را عرضه می‌کنند هم‌اکنون در محله‌های مصوری، پردیس و نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه این محصولات با قیمت مصوب دولت به شهروندان ارائه می‌شود.

از ۲۲ تا ۲۸ اسفندماه سال‌جاری هم غرفه‌های در نمایشگاه فوق‌العاده نوروزی در پارک شاهد در اختیار عرضه محصولات تنظیم بازار قرار داده می‌شود و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت. 

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084566

مهمترین اخبار ایران و جهان: