نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 09:01

پاسخگویی به 90 هزار تماس با سامانه سامد در آذربایجان شرقی

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی گفت: در یک سال منتهی به ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ به ۹۰ هزار و ۴۵۰ تماس با سامانه تلفنی ۱۱۱ سامد پاسخ داده شده است.

محمدرضا سلطان‌زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به آمار مقایسه ای تعداد خدمات دستگاه های اجرایی در بستر سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت اظهار داشت: در این خصوص امسال ۱۶۹ هزار و ۳۶۷ خدمت به هم استانی ها ارایه شده و این در حالی است که سال ۱۴۰۰ این عدد ۱۱ هزار و ۱۴۸ مورد و در سال ۱۳۹۹ چهار هزار و ۶۸۶ خدمت ثبت شده است. 

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که از این آمار بر می آید، در طول یکسال منتهی به بیستم بهمن ۱۴۰۱ میزان رسیدگی و پاسخگویی به در خواست، شکایت گزارش و ایده و نظر مردم نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۱۵ برابر و نسبت به سال ماقبل آن نیز به بیش از ۳۶ برابر رسیده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: این آمار یعنی  میزان رسیدگی و پاسخگویی معاونت ارتباطات مردمی (سامد) استان امسال نسبت به سال قبل ۱۵۱۹ درصد و نسبت به سال پیش از آن ۳۶۱۴ درصد رشد داشته و نشانگر ارتقا سطح اعتماد مردم به خادمین خود در دولت و همچنین مردمی بودن دولت سیزدهم است.

سلطان زاده گفت: در یک سال منتهی به ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ به ۹۰ هزار و ۴۵۰ تماس و در مدت مشابه سال قبل یعنی ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ تا ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ به ۲۰ هزار و ۴۸۳ تماس مردم با سامانه تلفنی ۱۱۱ سامد پاسخ داده شده که با رشد بیش از چهار برابر  حاکی از این است که میزان پاسخگویی دولت به مردم در یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۴۴۱ درصد افزایش داشته و نشانگر ارتقا سطح اعتماد مردم به دولت، افزایش میزان مطالبه گری و رشد قابل توجه پاسخگویی دولت است.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085466

مهمترین اخبار ایران و جهان: