نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 09:56

تحقق ۷۶ درصدی برنامه اشتغال کمیته امداد اردبیل

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تاکنون در سال جاری ۷۶ درصد برنامه اشتغال کمیته امداد استان اردبیل تحقق یافته است.

علیرضا حسین نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نهاد انقلابی کمیته امداد بعد از گذشت ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی با دید بصیرانه امام راحل و بنابه ضرورت جامعه تشکیل شد تا در کمک به مستضعفان و در مسیر محرومیت زدایی نقش مؤثری را ایفا کند.

وی یاد و خاطره مؤسسان کمیته امداد را مرحومین عسگر اولادی، نیری، حیدری و شفیق گرامی داشت و خاطرنشان کرد: ۱۴ اسفند روز توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه نیز نامگذاری شده که این نهاد با راه اندازی صندوق امداد ولایت سعی دارد تا برای مددجویان و خانواده‌های نیازمند تسهیلات کاملاً قرض‌الحسنه را که از ۱۸ برابر ثواب برخوردار است، پرداخت کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل فقر را مسأله‌ای پیچیده و محصول کارکرد غلط نظامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برشمرد و بیان کرد: مواجهه با این پدیده نیز شرایط خاصی را می‌طلبد و این نهاد نه تنها فقیر نواز است بلکه تلاش می‌کند تا ریشه‌های فقر را با راهبردهای درست و منطقی بخشکاند.

حسین نژاد با بیان اینکه کمیته امداد استان اردبیل به ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار در قالب ۸۸ هزار نفر خدمات متنوع ارائه می‌کند، افزود: این نهاد انقلابی در ۳۲ سرفصل بیش از ۱۲۰ خدمات متنوع را به جامعه هدف ارائه می‌کند.

پرداخت ماهانه ۲۹ میلیارد تومان مستمری به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل معمولی‌ترین خدمات کمیته امداد را پرداخت مستمری برای خانوارهای تحت پوشش اعلام کرد و گفت: به تناسب بعد خانوار از یک نفر به پنج نفر مبالغ ماهانه به حساب سرپرست خانوار پرداخت می‌شود و در سال‌های اخیر براساس مصوبه مجلس هر ساله این مستمری افزایش می‌یابد که در نیمه دوم امسال نیز ۳۰ درصد افزایش مستمری را شاهد بودیم.

حسین نژاد تصریح کرد: برای سال آینده نیز افزایش مبلغ مستمری را با مصوبه مجلس خواهیم داشت و کمیته امداد استان اردبیل در حال حاضر ماهانه ۲۹ میلیارد تومان مستمری برای مددجویان پرداخت می‌کند.

وی گفت: امسال سهم کمیته امداد ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی با پرداخت ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار است که تاکنون ۷۶ درصد این برنامه محقق شده است.

حسین نژاد از بانک‌های عامل به عنوان یاوران اشتغال یاد کرد و افزود: در سال جاری برای ۷ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کردیم که معادل ۵ هزار و ۶۰۰ شغل بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: اشتغال ایجاد شده با مشورت و راهنمایی گروه‌های هدایت و نظارت انجام شده و در تمام مراحل بر اشتغال ایجاد شده نظارتی جدی داشتیم.

وی ترویج فرهنگ انفاق و خیرخواهی را در واحدهای آموزشی یادآور شد و بیان کرد: با راه اندازی سامانه امداد هوشمند تمام خدمات این نهاد در بستر الکترونیکی انجام شده و خانواده‌ها با سرعت، دقت و شفافیت خدمات این نهاد انقلابی را دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در پایان گفت: در قالب این سامانه افراد با ثبت کد ملی، کدپستی و شماره تلفن در یک فرآیند سهل می‌توانند از خدمات و سرفصل‌های متنوع کمیته امداد در کمک و پشتیبانی از پنج دهک خانوار بهره مند شده و از آن استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1085522

مهمترین اخبار ایران و جهان: