نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 15:56

دشمنان برای اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند/ پاسداران نمی‌گذارند دشمن نگاه چپ به ایران بیاندازد

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه دشمنان برای اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: پاسداران کاری کردند که دشمن نتواند نگاه چپ به ایران اسلامی بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر عبدوس، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سمنان در مسجد امام (ره) با بیان اینکه پس از اغتشاشات اخیر، تمرکز دشمنان بر اقتصاد قرار گرفته است، اظهار کرد: بررسی قیمت دلار از شهریورماه تاکنون نشان می‌دهد که آنها برای اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه با اقتصاد مقاومتی و طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده باید بر مشکلات غلبه کنیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۵ تأکید کردند که باید به سمت جایگزینی دلار در مبادلات اقتصادی حرکت کنیم و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت سمنان تأکید کرد: در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی با برقراری ارتباط با قدرت‌های جهان همچون روسیه و چین و ایجاد تهاتر، رویکرد اقتصاد بدون اتکا به دلار در دستور کار قرار دارد و فرمایش رهبری با جسارت و شجاعت دولت مردمی، گام به گام در حال اجرا است.

عبدوس ادامه داد: پس از اغتشاشات اخیر دشمنان سرشان به سنگ خورد؛ انگلیس با پول سعودی‌ها اقداماتی انجام داد و رسانه به راه انداخت؛ اما اکنون کار به جایی رسیده که این رسانه را از انگلستان بیرون کردند.

وی افزود: آنها به خیال باطل خودشان می‌خواستند با رسانه‌هایشان، نظرات خود را به مردم ایران تحمیل کنند؛ اما قدرت انقلاب اسلامی به جایی رسید که آنها را از انگلیس بیرون کردند.

امام جمعه موقت سمنان عنوان کرد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند که در دل مردم یأس و ناامیدی ایجاد کنند؛ اما ملت ایران در ۲۲ بهمن مهر باطل به خیالات دشمنان زدند و آنها را ناامید کردند و دشمن شکست خورد.

عبدوس با اشاره به تلاش‌های سپاه پاسداران گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که سپاه با کمک نیروهای جوان در تراز انقلاب اسلامی نیروسازی کند تا با کمک مردم و اجرایی کردن برنامه‌ها شاهد درخشش انقلاب اسلامی و خنثی‌سازی توطئه اقتصادی دشمنان باشیم.

وی ضمن تبریک ولادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بیان کرد: این امام همام از زمانی متولد شدند، کام همه را شیرین کردند؛ امام حسین (ع) اول و آخر اولیا بودند، آنچه همه انبیا (ص) داشتند، امام حسین (ع) همه را یک جا داشتند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه روز ولادت امام حسین (ع) روز پاسدار نام‌گذاری شده است، ادامه داد: پاسداران در روزهای ابتدایی انقلاب برای بیمه کردن انقلاب پای کار بودند و کاری کردند که دشمن نتواند نگاه چپ به ایران اسلامی کند.

عبدوس با اشاره به خدمات سپاه پاسداران در صحنه‌های مختلف ازجمله سیل، زلزله و بلایا، اضافه کرد: پاسداران در سازندگی نقش مهمی داشته‌اند؛ هر کجا دشمن به تشکیلاتی از ایران واکنش نشان داد؛ یعنی آن تشکیلات مانند سپاه خدمتگزار واقعی است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند که نظام اسلامی با وجود مشکلات چون با قرآن، دین و مردم‌سالاری همراه است، سربلند است؛ مردم با وجود گلایه‌ها، در زمان دفاع از اصل نظام، از همه اقشار و طبقات در راهپیمایی ۲۲ حضور داشتند و هیچ کجای دنیا سابقه ندارد، پس از چهار دهه مردم همچنان این‌گونه پای نظام حاکمیتی خود باشند، از سویی مسؤولان باید پای کار باشند و با تلاش مشکلات را برطرف کنند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1054266

مهمترین اخبار ایران و جهان: