نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 20:15

زیرساخت‌ها برای تقویت اقتصاد دیجیتال در زنجان فراهم می‌شود

زنجان-استاندار زنجان گفت: زیرساخت‌ها برای تقویت اقتصاد دیجیتال و توانمندسازی فعالان این عرصه در زنجان فراهم می‌شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه منطقه‌ای توسعه اقتصاد دیجیتال استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال توافقات اولیه‌ای شده است و زیرساخت‌هایی مثل تأسیس آزمایشگاه IOT فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال آینده شاهد ظهور و شکوفایی زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال خواهیم بود، ابراز کرد: برای احداث گلخانه‌های هوشمند نیز اعتباراتی پیش‌بینی شده است.

استاندار زنجان در مورد برنامه‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال استان بیان کرد: تلاش داریم زیرساخت‌های این بخش را پررنگ‌تر و فعالان این عرصه را توانمندتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال شرکت‌هایی در استان داریم که محاسبات عددی ساختار بورس را انجام می‌دهند، عنوان کرد: این شرکت‌ها در حال توسعه برای انجام محاسبات سهامی بورس هستند.

افشارچی ادامه داد: شرکت‌هایی داریم که نرم‌افزارهای ملی مثل اخذ مجوزها را طراحی کردند و در واقع شرکت‌های نمونه در استان زیاد داریم ولی عدد دقیقی از اینکه چه حجمی از اقتصاد استان را در اختیار دارند در دست نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید سهم حوزه دیتیجال از اقتصاد استان را بالا ببریم، تصریح کرد: اصلی‌ترین کار برای تحقق امر این است که زیرساخت‌ها را فراهم کنیم تا افراد شغل ایجاد کنند، به عنوان مثال برای تأسیس گلخانه‌های هوشمند، زیرساخت‌های خدماتی مثل آب‌، برق و گاز و همچنین تسهیلات را ارائه می‌دهیم تا سرمایه‌گذار طرح خود را اجرا کند.

آزمایشگاه IOT، ایجاد تیمچه، آموزش محتوا ومهارت و مواردی از این دست را اقداماتی در راستای توانمندسازی فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال برشمرد و گفت: افراد می‌توانند با استفاده از این امکانات و کسب آموزش و تجربه برای خود ثروت تولید کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067066

مهمترین اخبار ایران و جهان: