نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 23:03

توسعه اقتصادی با بودجه دولتی در هیچ زمانی امکان پذیر نیست/ کاهش موانع سرمایه گذاری در حوزه تقنینی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه اقتصادی در همه بخش های کشور با بودجه دولتی در هیچ زمانی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح الله متفکرآزاد سه شنبه شب در افتتاحیه نمایشگاه ارس اکسپو ۲۰۲۳ در نمایشگاه بین المللی تبریز اظهار داشت: توسعه اقتصادی در همه بخش های کشور با بودجه دولتی در هیچ زمانی امکان پذیر نیست و بودجه های دولتی تنها بسترسازی زیرساختی این مهم را انجام می دهند و مابقی مسیر توسعه در بخش های مختلف نتیجه سرمایه گذاری های بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: امکانی تحت عنوان منطقه آزاد ارس و مزایای آن در منطقه شمال‌غرب نتیجه امکان متقابلی است که این منطقه به کشور می‌دهد چون خطه آذربایجان به واسطه مجاورت‌ها و ظرفیت‌هایی چون دروازه ورودی کشورهای حوزه سی آی اس و قفقاز، ورودی غرب، دروازه صادراتی کشور منطقه است که با کمترین هزینه‌ها بهترین ظرفیت‌ها را ارایه می دهد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: به دنبال کاهش موانع سرمایه گذاری در حوزه تقنینی است تا آذربایجان پیشرفته با صنایع مختلف و دارای مزیت‌های بی‌نظیر اقتصادی و صنعتی، نمایشگاهی کوچک از ایران پیشرفته باشد و در ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی به یکدلی و همدلی ملی برای تداوم این مسیر شتابان پیشرفت و توسعه نیاز داریم.

مردم سخاوتمند ایران سرمایه اجتماعی لازم را در اختیار مسئولان قرار می دهند

وی با اشاره به حماسه باشکوه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این حضور نشان داد که مردم سخاوتمند ایران سرمایه اجتماعی لازم را در اختیار مسئولان قرار می دهند و اکنون وظیفه مسئولان است که در این بستر ایجاد شده اجتماعی به واسطه حضور ۲۲ بهمن نسبت به وظایف خود در قبال چنین مردمی عمل کنند.

متفکرآزاد تصریح کرد: بر همین اساس باید اقدامات موثری نه تنها برای شکل گیری سکوی اقتصادی هشتاد میلیون ایرانی بلکه جمعیت ۷۰۰ میلیونی ایران و ۱۵ کشور منطقه انجام دهیم و باید پیشرفت خود را با پیشرفت کشورهای منطقه پیوسته ببینیم تا هم برای ما و هم برای همه کشورهای پیرامونی مفید به فایده باشد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038966

مهمترین اخبار ایران و جهان: