نیوز سیتی!
02 فروردین 1402 - 15:32

بیش از ۲۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان مرکزی انجام شد

اراک- رئیس مدیریت بیماری‌های طیور استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماه سال گذشته ۲۷ میلیون و ۶۶۰ هزار قطعه جوجه ریزی واحدهای گوشتی و تخم‌گذار در استان مرکزی انجام‌شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن اثناعشری اظهار داشت: تعداد ۲۷ میلیون و ۶۶۰ هزار قطعه جوجه ریزی واحدهای گوشتی، تخم‌گذار در ۱۱ ماه نخست سال گذشته انجام‌شده و مقدار ۱۹۲ میلیون ۱۲۱ هزار دز واکسن علیه بیماری‌های طیور در استان مرکزی تزریق‌ شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: ۲۰ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید مراقبت فعال از مراکز صنعتی طیور از جمله روستاها، ایستگاه‌ها، تالاب‌ها و کشتارهای طیور برای شناسایی بیماری‌های طیور به‌ویژه «آنفولانزای فوق حاد پرندگان» در سال جاری انجام‌ شده است.

اثناعشری ادامه داد: در بازدید مراقبت فعال از مراکز صنعتی طیور ۱۷ هزار و ۳۳۰ مورد نمونه‌برداری آزمایشگاهی انجام‌ شده همچنین آموزش و نکات مهم در خصوص رعایت شرایط بهداشتی به مرغداران داده‌ شده است.

وی با اشاره به پایش و مراقبت از واحدهای پرورش ماهی استان مرکزی ادامه داد: ۳۱۰ بازدید از مزارع پرورش ماهی جهت سیستم مراقبت فعال در سال جاری انجام‌شده که ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه‌برداری آزمایشگاهی صورت گرفته و نکات آموزشی برای رعایت شرایط بهداشتی و جلوگیری از ورود خودروها و افراد غیر ضرور به مزارع پرورش ماهی داده شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اهمیت رعایت اصول بهداشتی در زنبوردارها تصریح کرد: ۲۷ مورد بازدید از زنبوردارهای استان مرکزی در سال جاری صورت گرفته که از این تعداد، هزار و ۹۶۴ مورد نمونه‌برداری آزمایشگاهی انجام‌شده است و سلامت و بهداشت این زنبورستان‌ها مورد پایش قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1104566

مهمترین اخبار ایران و جهان: