نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 22:41

انگلیس سازمانی با ادعای مقابله با جاسوس‌های چین و روسیه تاسیس کرد

یک نشریه انگلیسی نوشت، سازمان اطلاعات داخلی این کشور (ام آی 5) دست به تاسیس سازمانی جدید با ماموریت ادعایی کمک به شرکت‌های انگلیسی در مقابله با هک و جاسوسی از سمت روسیه و چین زده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نوشته نشریه «تایمز»، «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه درچارچوب اعلام استراتژی دفاعی و دیپلماتیک به‌روزرسانی شده دولتش، تاسیس سازمان جدیدی از سوی «ام آی 5» با هدف ادعایی کمک به شرکت‌های انگلیسی در مقابله با «جاسوس‌های» چین و روسیه را اعلام کرد.

بر اساس گزارش تایمز، این سازمان با نام «سازمان امنیت محافظ ملی» انگلیس ماموریت دارد به شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های دیگر این کشور که هدف جاسوسی صنعتی قرار گرفته‌اند مشاوره دهد.

طبق این گزارش، مقام‌های انگلیسی این سازمان جدید را با مرکز دیگری مشهور به «مرکز امنیت سایبری ملی» که در سال 2016 از سوی «ستاد ارتباطات دولتی» این کشور با ماموریت محافظت در برابر تهدیدات امنیت سایبری تاسیس شد مقایسه کرده‌اند.

به ادعای این گزارش سازمان جدیدی که ام آی 5 تاسیس می‌کند قرار است به سازمان‌ها در زمینه ارائه مشورت بر سر نحوه معامله با شرکت‌های چینی، نحوه تجارت کردن در چین و نحوه خرید تجهیزات از شرکت‌های مستقر در این کشور بپردازد. از طرف دیگر این سازمان جدید به شرکت‌های انگلیسی در زمینه همکاری با شرکت‌های چینی یا خرید تجهیزات از شرکت‌های فن‌آوری مشهور چینی همچون «هوآوی» و «هایک ویژن» مشاوره خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دولت انگلیس قرار است در آینده نزدیک برنامه زبان چینی برای دیپلمات‌های این کشور را گسترش دهد و شبکه خبری «بی.بی.سی» بودجه‌ای معادل 20 میلیون پوند دریافت کرده تا سرویس‌های زبان‌های دیگر این رسانه که به دلیل کمبود بودجه با خطر تعطیلی روبرو شده‌اند را از تعطیلی نجات دهد.

نشریه تایمز ادعا کرد، هدف از تدابیر جدید لندن، مقابله با «انتشار اطلاعات غلط» از سوی چین و روسیه در کشورهای خارجی است.

در سال 2021، سند گزارش «بررسی یکپارچه» سیاست امنیتی، دفاعی و خارجی انگلیس، به روسیه برچسب «شدید‌ترین تهدید مستقیم» برای بریتانیا را زد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091422

مهمترین اخبار ایران و جهان: