نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 12:45

آماده باش همه ایستگاه های آتش نشانی بیرجند در آستانه چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند: نیرو‌های آتش نشانی بیرجند در آستانه چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی حیاتی، ریئس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند امروز به رسانه های اعلام کرد:  هم زمان با  شب چهارشنبه سوری برای پیشگیری از حوادث ۱۹ تیم ویژه عملیاتی با بیش از ۱۲۰ نیروی آتشنشان برای سه شنبه پایان سال در سطح شهر بیرجند آماده باش خواهند بود.

وی افزود: برای پاسخگویی به نیاز ایمنی شهروندان و همیاری با آنان در عصر و شب سه شنبه آخر سال، ناوگان خودرویی و آتش نشانان با استقرار ۱۲ خودرو سبک و ۶ خودرو سنگین آتش نشانی و یک دستگاه موتورسیکلت عملیاتی همراه با تیم‌ها امدادی در ۱۷ نقطه از سطح شهر بیرجند، از ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۳ اسفندماه تا پایان این مراسم آماده خدمت رسانی هستند.

ریئس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند ادامه داد: دراین روز، مدیران عملیاتی آتش نشانی با خودرو‌های سازمانی به طور مستمر در خیابان‌ها به گشت زنی پرداخته و وضعیت ایمنی نقاط مختلف شهررا تحت کنترل قرار می‌دهند.

حیاتی افزود: همچنین نیرو‌های غیر شیفت این سازمان در ایستگاه‌های آتش نشانی حضور خواهند یافت و در صورت لزوم برای ارائه خدمات ایمنی به شهروندان، با آتش نشانان همکاری می‌کنند.

ریئس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از عموم شهروندان خواست: ضمن پرهیز از آتش و ترقه بازی، در صورت بروز هرگونه حادثه ای، سریع مراتب را با سامانه ۱۲۵ و یا نیرو‌های آتش نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند.

به گفته وی درچهارشنبه پایان سال گذشته ۸۲۶ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ ثبت شد که از این تعداد ۱۹۲ مورد واقعی و ۶۳۴ تماس مزاحمت بوده است.

همچنین طبق گزارش مرکز فوریت‌های اورژانس سال گذشته در شب چهارشنبه سوری ۶ مورد حادثه سوختگی در استان ثبت شده که از این آمار فقط یک مورد مربوط به شهر بیرجند بود.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1090366

مهمترین اخبار ایران و جهان: