نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 12:37

رایزنی معاون رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه ترکمنستان؛ توسعه روابط محور گفت‌وگو

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران در سفر به عشق آباد با وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علی سلاجقه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی «مشارکت در زمینه امنیت غذایی در شرایط تغییر اقلیم» وارد عشق آباد شده با «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف به سطح بالا روابط بین دولتی اشاره و مسائل مهم دستور کار دوجانبه که طیف وسیعی از زمینه‌ها را در برمی‌گیرند، بررسی کردند.

رؤسای هیأت‌های ایران و ترکمنستان بر اهمیت ویژه دیدارها در سطح عالی و گفت‌وگوی سازنده و قابل اعتماد بین روسای جمهور دو کشور تاکید کردند.

در جریان مذاکرات همچنین زمینه‌های اصلی همکاری در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی، حمل و نقل و لجستیک بررسی و در چارچوب توسعه بیشتر مشارکت تجاری و اقتصادی بر اهمیت فعالیت کمیسیون دولتی همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان تاکید شد.

دو طرف با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی خواستار اتحاد در زمینه مبارزه با تغییر اقلیم و مشکلات زیست محیطی پیش از همه، در مقیاس منطقه‌ای شدند.

طی این مذاکرات به طور خاص، بر تحکیم اقدامات در زمینه مبارزه با بیابان‌زایی و مسائل آب تمرکز و در این راستا، بر به موقع بودن برگزاری کنفرانس بین‌المللی امنیت غذایی در شرایط تغییر اقلیم تاکید شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1088222

مهمترین اخبار ایران و جهان: