نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 17:04

ظرفیت سازی مراکز نگهداری معتادان متجاهر مستلزم همکاری همه اقشار جامعه است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: برای ایجاد ظرفیت سازی مراکز نگهداری معتادان متجاهر نیازمند همکاری همه اقشار جامعه به ویژه خیرین هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی طالبی ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس گلستان اظهار کرد: برابر بند"ث" ماده ۸۰ قانون ششم توسعه در حوزه معتادان متجاهر، نهادهایی چون بهزیستی و شهرداری متولی امر هستند. در استان های دیگر با توجه به شرایط آنها، دستگاه های اجرایی وارد عرصه شدند. خیرین  شایسته و حمایت کامل در این حوزه داشتند.

وی تصریح کرد: برای توانمندسازی و کارآفرینی افراد بهبودیافته، اقداماتی انجام شده و اعتباراتی نیز در این خصوص پیش بینی شده است که امید داریم با مشارکت و همکاری خیرین و اقشار مختلف جامعه بتوانیم فعالیت های خوبی انجام دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان خاطرنشان کرد: معتادان متجاهر در سطح جامعه ویترین اجتماعی بوده و برای ارتقاء امنیت اجتماعی، این معتادان باید جمع آوری شوند. جمع آوری معتادان متجاهر نقش بسزایی در کاهش ارتکاب سرقت و جرائم خشن و خرد دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون با وجود اینکه ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر به تعداد ۱۰۰ نفر بوده اما با تلاش و همت جان برکفان نیروهای انتظامی و دستگاه های اجرایی تعداد یک هزارو ۲۰۰ نفر از معتادان متجاهر در استان جمع آوری و ساماندهی شدند.

طالبی گفت: چرخه و زنجیره کامل در این حوزه از نگهداری تا درمان کامل بوده که باید این زنجیره کامل اجرا شود. توسعه فضای نگهداری تا سقف یکهزار نفر و در نهایت آموزش و توانمندسازی بهبودیافتگان برای حضور در بازار کار از اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوده که در این مسیر کمک کارآفرینان و خیرین نقش بسزایی در پیشبرد اهداف ما خواهد داشت.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما، عدم فضای مناسب نگهداری معتادان متجاهر بوده که در این راستا با پیگیری های استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار و دادستان، دو مکان برای توسعه در نظر گرفته شده است. یکی از این اماکن، مرکز نگهداری توسکستان بوده که در فاز نخست از ظرفیت ۱۰۰ نفر برای نگهداری به ۴۰۰ نفر ارتقاء خواهد یافت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان ابراز کرد: همچنین با همکاری جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس سه سوله در مساحتی به وسعت ۲۶ هزار متربع  با ظرفیت ۴۰۰ نفر برای مردان و زمینی با مساحت هزار مترمربع  با همکاری شهرداری با ظرفیت ۴۰ نفر برای بانوان راه اندازی می شود و در روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: با پیگیری های فرماندار گنبدکاووس مرکز نگهداری بانوان آماده پذیرش بوده و راه اندازی و ادامه فعالیت چنین مراکزی مستلزم هم‌کاری خیرین، اقشار مختلف، مردم و مسئولان مرتبط است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1061466

مهمترین اخبار ایران و جهان: