نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 16:42

کتاب «تربیت بنیادی» در خوزستان رونمایی شد

اهواز- کتاب «تربیت بنیادی» با موضوع تربیت شخصیت مقتدر دینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز سه‌شنبه کتاب «تربیت بنیادی» با موضوع تربیت شخصیت مقتدر دینی و تألیف حجت‌الاسلام «مصطفی شکرانی» مدیر کانون فرهنگ شهید محراب اهواز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

حجت الاسلام رضا کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم اظهار کرد: کتاب «تربیت بنیادی» توسط یکی از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مؤسسات فرهنگی خوزستان در حوزه تربیت دینی نوشته شده است.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم از طریق مسابقات کتاب‌خوانی، جملات کلیدی کتاب در بیلبوردهای سطح شهر و همکاری آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری و نهاد کتابخانه‌های عمومی بتوانیم این کتاب را بهتر به مردم معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام شکرانی، نویسنده کتاب «تربیت بنیادی» در این مراسم عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های والدین این است که می‌گویند تا زمانی که فرزند ما در دوران کودکی است، نماز می‌خواند و مسائل دینی را رعایت می‌کند ولی وقتی به دوران نوجوانی می‌رسد، تغییری اساسی در روند تربیتش رخ می‌دهد.

وی افزود: یک مشکل اساسی که در حوزه تربیت وجود دارد، این است که تربیت‌ها غالباً تقلیدی است و فرزندان در دوران کودکی به والدین خود نگاه می‌کنند ولی ویژگی که دوران نوجوانی دارد، این است که فرزند با ورود به محیط بیرون فضایی را مشاهده می‌کند که کاملاً متضاد با محیط خانواده است.

حجت‌الاسلام شکرانی با اشاره به اینکه تربیت بنیادی سه رویکرد برای تربیت دارد که می‌تواند فرزند را از این تله خارج کند، گفت: استقلال شخصیت، روحیه تفکر و فکر کردن و روحیه آزادمنشی از جمله این رویکردها است.

مدیر کانون فرهنگ شهید محراب اهواز گفت: اگر خانواده‌ها بتوانند این سه خصلت مذکور را عملی کنند، فرزندشان در دوران نوجوانی به مصونیتی می‌رسد که محیط بیرون تأثیر چندانی در شخصیت و رفتارش ایجاد نخواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1079566

مهمترین اخبار ایران و جهان: