نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 10:45

مراسم احیای نیمه شعبان در امامزادگان شاخص اصفهان برپا می‌شود

اصفهان - معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در بقاع شاخص استان اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام ولی الله روان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های نیمه شعبان امسال در بقاع متبرکه استان اصفهان اظهار داشت: برنامه‌های این عید تحت عنوان «نسیم انتظار» برنامه ریزی شده و هدف آن ترویج اندیشه مهدوی، گسترش نام و یاد اهل بیت (ع) و ایجاد جو معنوی در جامعه است.

وی افزود: برای اجرای این طرح فضای امامزادگان و همچنین محیط‌های اطراف آنها در شهرها و روستاها و خیابان‌های اصلی مورد توجه است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در ۳۹ بقعه شاخص و حدود ۱۰۰ بقعه دیگر استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: ادعیه خوانی، مناجات خوانی شعبانیه و استغاثه به حضرت مهدی (عج) از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده بقاع است که مراسم اشتغاثه ساعت ۸ امشب در بقاع متبرکه استان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در بقاع سطح یک استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور قاریان و مداحان بنام برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام روان با بیان اینکه انجام تبلیغات محیطی، برگزاری مراسم جشن، راه اندازی کاروان‌های شادی «نسیم انتظار» از حرم تا حرم و خیابان‌های اطراف بقاع متبرکه و نورافشانی با رعایت اصول ایمنی از دیگر اقدامات در دستور کار بقاع متبرکه در عید بزرگ نیمه شعبان است.

وی همکاری با پویش‌های مردمی «دست به دست هم امید بسازیم» که توسط مسجد جمکران راه‌اندازی شده و پویش صلوات ختم قرآن و.. برای سلامتی امام زمان (عج) را از دیگر برنامه‌های میلاد امام زمان (عج) اعلام کرد و گفت: در فضای مجازی هم با استفاده از کانال «شمیم افق» محتواهایی برای آشنایی با سیره امام زمان (عج) بارگذاری می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1078566

مهمترین اخبار ایران و جهان: