نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 14:48

اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی به وزنه‌برداری اصفهان

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در فدراسیون اقدامات خوبی صورت گرفته و تعدادی تجهیزات خارجی وارد شده، درحال حاضر ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده که شنبه و یکشنبه در حساب اداره کل ورزش استان اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، در مجمع انتخاباتی هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: دیروز خانواده بزرگ، پرافتخار و معزز وزنه‌برداری کشور بنده حقیر را به عنوان خادم خودشان برای خدمت‌گذاری در یک دوره‌ای که بسیار برای ما حساس است انتخاب کردند.

وی ادامه داد: امیدوارم در این مسؤولیت خطیر بتوانم روسفید در پیشگاه خداوند و این جامعه پرافتخار بیرون بیایم، از حضور سجاد مرادی قهرمان المپیک در این مجمع قدردانی می‌کنم و افتخار می‌کنم در مجمعی هستم که قهرمانان، مربیان و پیشکسوتان پرافتخاری حضور دارند.

انوشیروانی خاطر نشان کرد: مشخص است که ظرفیت رشته وزنه‌برداری در این استان تا چه حد بالا است، حضور باشگاه‌هایی که دست وزنه‌برداری را در این کشور گرفتند، این ظرفیت بزرگ باید تقویت شود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری خطاب به رئیس جدید هیأت وزنه‌برداری استان بیان داشت: قطعا از شما می‌خواهیم برای این که وزنه‌برداری اصفهان یک روند رو به رشد و سرعت در پیشرفت داشته باشد، با علم و آگاهی از این دو بند در هیأت اقدام کنید و مطمئن باشید اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی تشریح کرد: ما هیأتی را موفق خواهیم دانست که مجامع سالیانه را مرتب و در زمان معین برگزار کنند و به اعضای هیات عملکرد خود را ارائه کنند و آن‌ها را در جریان امور بگذارند.

انوشیروانی ادامه داد: رئیس‌های هیأت‌های استان در کنار ما هستند تا بتوانیم این خانواده را از این شرایطی که دارد به یک روند رو به رشد تبدیل کنیم.

وزنه‌برداری درآمدزا نیست اما پرافتخار است

انوشیروانی با بیان این که حال وزنه‌برداری ما به چند دلیل خوب نیست، عنوان داشت: وزنه‌برداری رشته‌ای است که افتخار به وجود می‌آورد مقوله‌ای است که باعث خوشحالی مردم کشورمان می‌شود و این افتخارآفرینی‌ها به جز مشقت شما عزیزان هیچ آورده‌ای برایتان نخواهد داشت.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: رشته ما‌ رشته درآمدزایی نیست اما‌ افتخارات بزرگی دارد، وزارت، کمیته ملی المپیک، دولت، نظام و مردم از ما انتظار دارند کارهای بزرگ انجام بگیرد، کما اینکه در قبل انجام دادید و این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر این که عشق و دلسوزی شما‌ واقعی باشد.

وی گفت: ۸۰ درصد شاکله کراس‌فیت وزنه‌برداری است، بنابراین از این ظرفیت بزرگ باید با آگاهی بهتر در استان‌ها استفاده کنیم، مخصوصا در استان‌هایی که پتانسیل بالایی دارند، باید به سمتی پیش برویم که بتوانیم وزنه‌برداری و کراس‌فیت را کنار هم گسترش دهیم و از منافع هم استفاده کنیم.

اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی به وزنه‌برداری استان اصفهان

انوشیروانی با اشاره به مشکلات زیرساختی و سخت‌افزاری تصریح کرد: تلاش کنیم همه این‌ها را مرتفع کنیم، هرکس هر توان و ظرفیتی دارد استفاده کند، همدلی ایجاد کنیم و بتوانیم گام‌های موثری برداریم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اضافه کرد: در فدراسیون اقدامات خوبی صورت گرفته و تعدادی تجهیزات خارجی وارد شده، درحال حاضر ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده که شنبه و یک‌شنبه در حساب اداره کل ورزش استان اصفهان است که برای تعمیر و تجهیز استان اصفهان فدراسیون از دولت و سازمان برنامه اخذ کرده است.

انوشیروانی ادامه داد: مرحله اول کتبا ابلاغ شده است، این اعتبارات را می‌گیریم که استان‌ها مشکلات تجهیزات‌شان را حل کنند، مرحله بعدی فروردین یا اردیبهشت در حساب ادارات کل خواهد بود و برای مشکلات تعمیر و تجهیزات باشگاه‌ها می‌خواهیم این اعتبارات به استان‌ها تزریق شوند، شهرستا‌ن‌ها در فلاکت و مشکل هستند، همه‌ باید متحد شویم، باید برای وزنه‌برداری از جان گذشت، ما‌ در جایی که وظیفه داریم تلاش می‌کنیم اما‌ از شما هم انتظار داریم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تاکید کرد: از مدیران کل خواهش دارم در تخصیص اعتبارات به رشته وزنه‌برداری نگاه ویژه داشته باشند، کشتی و وزنه‌برداری بیش از ۹۳ درصد مدال‌ها در المپیک را به ارمغان آوردند، اگر امروز وزنه‌برداری در استان‌ها دچار مشکل شده نیاز به توجه دارد، ما‌ یک تیم پیگیر خواهیم بود، اعتقاد داریم با پیگیری‌ها و ممارست به نتیجه می‌رسیم‌.

وی با اشاره به همکاری با شرکت همراه اول خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار همراه اول کنار ما آمد، سال آینده امتیازات بیشتری از همراه اول خواهیم گرفت به مانند کشتی و والیبال، اردوها را با صلابت خاص ادامه خواهیم داد، به تنهایی نمی‌توانیم این رشته را از منجلاب نجات دهیم، باید مانند سال‌های قبل همه‌ دست به دست هم دهیم تا روزهای خوبی را برای ورزشکاران کشور رقم بزنیم.

برای خانه وزنه‌برداری برنامه‌های جامع و کاملی داریم

جواد محمدی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع ضمن تبریک به سجاد انوشیروانی بابت تصدی ریاست فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: همراهی‌ها و زحمات همه عزیزان در نهادهای ذیربط و پیگیری‌ها در فدراسیون نتیجه داد و شرایط برگزاری انتخابات هیأت وزنه‌برداری فراهم شد.

وی ادامه‌ داد: امیدواریم در روز اول کاری رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و شب میلاد حضرت ولی عصر(عج) به یمن و برکت این ماه عزیز آینده پرخیر و پرباری برای وزنه‌برداری استان اصفهان پیش رو داشته باشیم که قطعا با مودت و یکپارچگی این اتفاق رقم می‌خورد.

محمدی بیان کرد: از عزیزانی که در دوره سرپرستی مسؤولیت امور را به عهده داشتند تشکر می‌کنم و امیدواریم تیمی که امروز انتخاب می‌شود با فدراسیون و اداره کل همکاری داشته و با هم‌افزایی، همدلی و اتفاق نظر کمک کنند که روزهای خوبی در انتظار وزنه‌برداری استان اصفهان باشد و شاهد مدال‌آوری و افتخارآفرینی جوانان‌مان در رویدادهای پیش رو باشیم.

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: در آینده در نظر داریم که در خصوص خانه وزنه‌برداری برنامه جامع و کامل داشته باشیم.

وی عنوان داشت: وزنه برداری و کشتی همواره از رشته‌های قهرمان‌آور و مدال‌آور در کشور بوده، تا جایی که در توان ما باشد و قانون اجازه دهد کمک می‌کنیم تا وزنه‌برداری توسعه پیدا کند، همه در کنار شما حضور دارند و کمک می‌کنند، فصل انتخابات تمام شده و فصل دوستی و مودت است.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079266

مهمترین اخبار ایران و جهان: