نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 13:16

۳۰ هزار گلستانی آموزش های امدادی را فراگرفتند

گرگان- مدیرعامل هلال احمر گلستان گفت که ۳۰ هزار نفر در استان از بهمن ماه سال گذشته تاکنون، آموزش های امدادی را فراگرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: آموزش مردم برای رویارویی با حوادث و بحران‌ها جزو وظایف اصلی هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در قالب دوره‌های کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته، مهارت‌های داوطلبی ۴۰ ساعته، آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی و انسان ساخت، دوره‌های مبتنی بر نیاز جوامع، آموزش خانه‌های هلال و مانورهای تمرینی از بهمن سال گذشته تاکنون، ۲۹ هزار و ۷۷۲ نفر آموزش دیدند.

وی ادامه داد: همچنین هزار و ۸۳۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب در آموزش‌های تخصصی اعم از اسکان اضطراری، پیش بیمارستانی، حمل و نقل جاده‌ای، مخابرات و ارتباطات رادیویی، نجات در آوار، اصول دسترسی با طناب و اصول پیمایش و راهبری در عملیات جست‌وجو و نجات دوره دیدند.

غریب آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تا بهمن سال ۱۴۰۱ تعداد گلستان هزار و ۸۹۸ حادثه را تجربه کرده و بیشترین تعداد خدمات امدادی آن هزار و ۳۹۷ حادثه جاده‌ای بوده و حوادث کوهستانی با ۱۴۱ حادثه در مرتبه بعدی قرار دارد.

وی افزود: از بهمن سال پیش تا کنون از ۱۰ هزار و ۴۷۴ نفر حادثه دیده، سه هزار و ۸۴۴ نفر مصدوم و هزار و ۵۳۰ نفر با همکاری نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در این مدت ۶ هزار و ۷۴۶ امدادگر و نجاتگر در قالب دو هزار و ۵۷۷ تیم عملیاتی بکارگیری شدند و هزار و ۸۱۰ دستگاه آمبولانس، ۲۹۶ دستگاه خودروی نجات، ۳۵۹ دستگاه خودروی کمک دار و ۱۱۳ ست کوهستان مهمترین تجهیزاتی بوده که در عملیات‌های یکسال گذشته استفاده شده است.

غریب آبادی گفت: طی این مدت هلال احمر شهرستان‌های گرگان، مینودشت و کردکوی بالاترین حوادث را پوشش داده‌اند و در این بخش پایگاه‌های امدادونجات پایگاه زرین گلِ علی آباد کتول، پایگاه سه راهیِ گالیکش و اولنگِ کردکوی در حوادث بیشتری نسبت به دیگر پایگاه‌های امدادونجات استان خدمات امدادی ارائه داده‌اند.

جذب بیش از ۶ هزار عضو جوان گلستانی به هلال احمر در یکسال گذشته

مدیرعامل هلال احمر گلستان درباره فعالیت‌های حوزه جوانان استان گفت: در یک سال گذشته ۶ هزار و ۲۶۴ نفر جوان به عضویت هلال احمر درآمده‌اند که با برنامه ریزی فرهنگی و تربیت امدادی برای خدمت به مردم به ویژه آسیب دیدگان از حوادث آماده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای جوانان جزو وظایف دستگاه‌های اجرایی است، افزود: در قالب طرح تابستانی شوق رویش بیش از ۶ هزار جوان عضو در برنامه‌های آموزشی، تفریحی و فرهنگی شرکت کردند.

غریب آبادی ادامه داد: همچنین در قالب در طرح یاس (یاران آسیب ستیز) حدود هزار و ۵۰۰ جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت آموزش‌های عمومی کمک‌های اولیه قرار گرفتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044322

مهمترین اخبار ایران و جهان: