نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 13:54

ویزیت رایگان کاروان سلامت هلال احمر ماهنشان در روستای گونای

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان گفت: به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، کاروان سلامت هلال احمر این شهرستان بیش از 60 نفر از اهالی روستای گونای و چتز چناق بلاغ را ویزیت رایگان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن شکری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از سلامت انسان‌ها و کاهش آلام و رنج‌های بشری یکی از اهداف هلال احمر به شمار می‌رود و طرح کاروان سلامت از طرح‌های ملی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود. 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان افزود: این کاروان به مدت یک روز با هدف کمک به بهبود سطح سلامت در روستای گونای، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت اعزام شد. 

وی با بیان اینکه کاروان سلامت هلال احمر شهرستان شامل یک پزشک عمومی، ماما، نسخه پیچ و خدمات پرستاری بود، تصریح کرد: ویزیت رایگان، انجام سونوگرافی برای مادران باردار، توزیع دارو، انجام تزریقات، تست قند و فشار خون رایگان مهمترین خدمات ارائه شده توسط کاروان سلامت جمعیت هلال احمر برای اهالی روستای گونای و چتز چناق بلاغ برشمرد. 

شکری گفت:  ارزش خدمات رایگان بیان شده در روستای گونای برای 60 نفر از هموطنان مراجعه کننده حدود 130 میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ماهنشان با بیان اینکه برخی از ساکنان روستای چتز چناق بلاغ نیز برای دریافت خدمات دارویی و درمانی به روستای گونای آمدند و از این خدمات بهره‌مند شدند، ادامه داد: پیش از این نیز کاروان‌های سلامت هلال احمر این شهرستان در هفته هلال احمر و هفته دفاع مقدس به مناطق کم برخودار اعزام و خدمات درمانی و دارویی رایگان را ارائه داده‌اند. 

وی تاکید کرد: روند اعزام کاروان سلامت  به روستاها و مناطق کم برخوردار شهرستان ماهنشان ادامه می‌یابد.

 گفتنی است، روستای گونای از توابع بخش مرکزی ماهنشان با ۲۸ خانوار در فاصله ۲۸ کیلومتری ماهنشان واقع شده است. 

ارائه خدمات کاروان سلامت با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان انجام شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024822

مهمترین اخبار ایران و جهان: