نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 12:02

ثبت‌نام ۶۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن خراسان شمالی/ افتتاح اولین واحد‌های مسکن از سال آینده

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی از ثبت نام ۶۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

علی فخرانی، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد:  تاکنون حدوداً ۶۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر حائز شرایط هستند و بیش از ۱۹ هزار نفر تایید نهایی شدند.

وی گفت: تسریع در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در اولویت برنامه‌های اداره کل بوده و در این راستا از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: برای بیش از ۵ هزار نفر تخصیص پروژه صورت گرفته و بیش از هشت هزار نفر آورده خود را به حساب خود نزد بانک مسکن واریز کردند.

فخرانی عنوان کرد: در حال حاضر تنها بانک عامل در طرح نهضت ملی مسکن، بانک مسکن است ولی با توجه به ابلاغ بانک مرکزی باید سایر بانک‌ها نیز فعالیت خود را در این راستا بیشتر کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: بیش از ۱۳ هزار واحد در بحث نهضت ملی مسکن بدون احتساب واحدهای بافت ناکارآمد شهری و مسکن روستایی در استان فعال هستند که از این تعداد ۶ هزار ۲۸ واحد دارای قرارداد مشارکتی، ۳ هزار و ۷۹۳ واحد دارای پروانه ساختمانی و اتمام فنداسیون،  یک هزار و ۴۰۱ واحد اتمام اسکلت و سقف و تعداد ۱۰۸ واحد نیز در مرحله اتمام سفت کاری می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد افتتاح پروژه های نهضت ملی مسکن در استان در قالب گروه های ساخت باشیم چون گلستان شهر بجنورد در خصوص گروه های ساخت تبدیل به کارگاه ساختمانی شده است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1037666

مهمترین اخبار ایران و جهان: