نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 09:19

افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب شرب طی روزهای خانه‌تکانی در خراسان‌شمالی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی از افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب شرب در ایام خانه تکانی خبرداد و گفت: هم استانی‌ها از شست‌وشوهای غیرضروری پرهیز نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز رضا نعیمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب شرب در ایام خانه‌تکانی در استان اظهارکرد: همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، آیین خانه تکانی آغاز می‌شود و هم استانی‌ها شروع به نظافت و شستشوی فرش‌ها، منازل و حیاط و ... می‌نمایند که کار بسیار پسندیده‌ای می‌باشد.

وی گفت: در این میان افرادی هم هستند که با وسواس بیشتری اقدام به شست‌وشو نموده و گاها برای نظافت و شستشوی یک مکان در منزل، یک وسیله و یا یک ظرف و ... علاوه بر استفاده بیش از حد از مواد شوینده گاها ساعت‌ها شیر آب را باز گذاشته و باعث هدر رفت مقدار بسیار زیادی از آب شرب می‌شود که با توجه به حجم بالای شستشوها در سطح شهرها و روستاها، باعث پایین آمدن سطح ذخیره آب شرب در مخازن شده و گاها شاهد افت فشار و یا قطعی آب در منازل مشترکین همزمان با آغاز سال جدید بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی با اشاره به افزایش مقدار مصرف آب شرب در ایام پایانی هرسال افزود: با توجه به آمار و ارقام ثبت شده در سالیان گذشته در ایام پایانی سال، شاهد افزایش مصرف بیش از ۱۰ درصد آب شرب بوده‌ایم که این امر باعث می‌شود در برخی از نقاط مشترکین با افت فشار و یا قطعی آب مواجه شوند.

نعیمی گفت: در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۹ میلیون و ۸۶۰ متر مکعب آب شرب توسط مشترکین مصرف شده و در حالی که در ماه‌های قبل این عدد بین ۵ تا ۸ میلیون متر مکعب در نوسان بوده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از هم استانی‌های عزیز بابت همراهی و همدلی در امر مدیریت مصرف آب در طی سال گفت: برای جلوگیری از هر گونه افت فشار و یا قطعی آب، همزمان با پیک مصرف در ایام خانه تکانی انتظار داریم تا شهروندان و روستانشینان عزیز در حد امکان از شست‌وشوهای غیرضروری پرهیز نمایند، شستشوی فرش‌ها، پتوها و ... را به مراکز قالیشویی بسپارند و برای شستشوهای ضروری برنامه‌ریزی و زمانبندی مناسب داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام شست‌وشوها را به ۲ الی ۳ روز آخر سال موکول نکنید زیرا در این صورت منابع تولید آب و مخازن ذخیره جوابگوی مصارف هم استانی‌ها نخواهد بود.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084066

مهمترین اخبار ایران و جهان: