نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 12:49

۵۳ فقره حریق امسال در جنگل های مازندران رخ داد

ساری- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری گفت: در ۱۱ ماه امسال ۵۳ فقره حریق در حوزه های منابع طبیعی استان رخ داد که ۲۰۰ هکتار از عرصه ها دجار خسارت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید ذکریایی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران شمار حریق ثبت شده طی سال جاری را در استان ۵۳ مورد ذکر کرد و افزود: ۲۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی دچار خسارت سطحی شدند.

وی کمبود اعتبارات سازمانی و تخریب راه‌ها و پل‌ها را از جمله موانع فراروی در حوزه اطفای حریق اعلام کرد و افزود: بیشتر اقدامات در عرصه‌های طبیعی مبتنی بر پیشگیری است و با توجه به اخطارهای هواشناسی، آماده باش لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که در ماه‌های گذشته میزان حریق رشد یافت، گفت: در ۱۱ ماه امسال ۵۳ فقره حریق در عرصه‌های طبیعی رخ داد و ۷۵ درصد آن سطحی است.

سرهنگ ذکریایی با عنوان این که بالگرد نیز برای اطفای حریق در استان مستقر است، افزود: از خدمات این بالگردها در اطفای حریق و امداد و نجات استفاده می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری بر لزوم مشارکت حداکثری مردم برای صیانت از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و گفت: حفاظت و حراست بدون مشارکت مردم موفق آمیز نخواهدبود.

وی با اشاره به این که طرح نوروزی یگان حفاظت از ۲۸ اسفند کلید می‌خورد، گفت: ۱۰۲ دستگاه خودرو و ۱۵۷ واحد گشت موتوری با هزار و۲۰۰ نیرو برای مقابله با حریق و حوادث احتمالی پیش بینی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1071622

مهمترین اخبار ایران و جهان: