نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 17:11

ضعف‌های حوزه بهداشت و درمان برطرف شود

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: وزارت بهداشت کاستی‌ها و ضعف حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل را با برنامه ریزی میان مدت برطرف کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر شنبه در آئین آغاز عملیات احداث فاز نخست بیمارستان یک هزار تختخوابی در اردبیل اظهار کرد: این ضعف‌ها و کاستی‌ها مشکلاتی را برای پذیرش بیماران و انجام اعمال جراحی پیچیده به وجود آورده در حالی که با تقویت زیرساخت‌ها و توسعه فضاهای فیزیکی می‌توان بخش عظیمی از این نارسایی‌ها را رفع کرد.

وی فرسودگی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی استان اردبیل را نقطه ضعف در ارائه خدمات به مردم دانست و خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در مرکز استان اردبیل می‌تواند تا حدودی این کاستی را جبران کند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مرزی بودن استان اردبیل و ضرورت توسعه گردشگری سلامت بیان کرد: در این بخش احداث و راه اندازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز می‌تواند به درمان بیماران مراجعه کننده از کشورهای همسایه کمک کند.

عاملی گفت: کشور ما در اوج بی رحمانه ترین تحریم علمی، اقتصادی و حتی دارویی توان خود را به رخ کشیده و سعی بر این است تا در تولید دارو به نقطه خوداتکایی برسد.

وی ضرورت تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خاص را یادآور شد و بیان کرد: در کنار اولویت این امر بهتر است به تربیت نیروی متخصص توجه شده و از ظرفیت پزشکان متخصص و کادر درمانی متعهد استفاده شود.

امام جمعه اردبیل افزود: نیروهایی که در دوران کرونا بار سنگینی از مسئولیت را برعهده داشتند بهتر است در تبدیل وضعیت مورد توجه قرار گرفته و در این بین پرستاران از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند.

عاملی ادامه داد: در کنار احداث بیمارستان و تأمین تجهیزات در استان اردبیل ظرفیت‌های خوبی برای بهره گیری از توان بخش غیردولتی و مؤسسات عام المنفعه وجود دارد تا در تأمین دارو و رفع نیاز بیماران محتاج دستگیری و کمک انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1072322

مهمترین اخبار ایران و جهان: