نیوز سیتی!
01 فروردین 1402 - 13:14

جاذبه های دیدنی و تاریخی شهرستان چرداول آماده حضور گردشگران است

ایلام-مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام گفت: جاذبه های دیدنی و تاریخی شهرستان چرداول آماده حضور گردشگران است.

فرزاد شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان چرداول که ورودی اصلی استان ایلام هم به شمار می‌رود، از نظر آثار باستانی و طبیعی سالانه گردشگران زیادی را جذب خود کرده است.

وی افزود: شهرستان چرداول با طبیعت زیبا و کوهستانی منحصر به فرد، بخصوص در فصل بهار زیبایی‌های خاص خود را دارد و همچنین جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد.

شریفی تصریح کرد: آتشکده چهارطاقی مربوط به دوره ساسانیان و در روستای موشکان شهرستان چرداول در ۳ کیلومتری شهر سرابله واقع شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام اضافه کرد: دریاچه توریستی و تفریحی سرابله در مرکز شهر سرابله قرار دارد.

وی بیان کرد: آبشار گچان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان ایلام است که گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند، این آبشار در شمال‌شرقی شهر ایلام و ابتدای جاده ایلام به سرابله واقع است.

وی عنوان کرد: روستای تنگ قیر در ۱۰ کیلومتری شمال‌شرقی شهر سرابله قرار دارد، همچنین روستای سنگ‌سفید در بخش مرکزی شهرستان چرداول واقع شده این روستا دره‌ای زیبا دارد که رودخانه چناره از وسط آن می‌گذرد.

وی گفت: از دیگر اماکن زیبای شهرستان چرداول می‌توان به تنگ‌منصوری، گم گم آسمان آباد، قلعه سام، پل باریکه، تنگه تاریخی زنجیره، تفرجگاه‌های بانکول، پارک خرم و پشته زنجیره اشاره کرد که سبب شده تا هر ساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور به استان ایلام بکشاند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1102722

مهمترین اخبار ایران و جهان: