نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 12:37

دستگاه‌ها بودجه می‌گیرند اما کاری برای حجاب و عفاف نمی‌کنند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه باید نقش فرهنگی و تبیینی در حوزه عفاف و حجاب انجام دهند که با وجود آنکه بودجه به آنها می‌دهیم اما در این جهت حرکت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قوانین مربوط به عفاف و حجاب اظهار داشت: بررسی‌های نظارتی مجلس نشان می‌دهد از بیش از ۳۰ دستگاه که نقش فرهنگی و تبیینی در این زمینه داشتند، عمده این دستگاه‌ها کار خود را به درستی انجام ندادند.

وی بیان کرد: از آموزش و پرورش تا سایر دستگاه‌ها به خوبی وظایف خود را در حیطه اجرای قانون حجاب و عفاف انجام ندادند، این در حالی است که ما هر سال از بیت المال و خزانه اعتباراتی را به این دستگاه‌ها می‌دهیم تا آنها در راستای مصالح کشور، انقلاب اسلامی و آموزه‌های دینی حرکت کنند اما حرکتی در این جهت نداشته اند و در برخی از مقاطع هم علیه اهداف نظام و کشور حرکت کرده اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موید این مساله آن است که در برخی از دولت‌ها طی سال‌های گذشته برخی از محتوای آموزه‌های دینی را از کتب حذف کردند و نتیجه آن چه می‌شود؟ سند ۲۰۳۰ را برخی‌ها تصویب کردند و عملاً در بسیاری از جاها اجرا شد و آیا آثار آن را نمی‌بینیم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که برخی از دولت‌ها امور تربیتی را در آموزش و پرورش تعطیل کردند، خروجی آن چه می‌شود؟ انقلاب اسلامی خدمات زیادی به دختران و زنان کرده به گونه‌ای که پیش از انقلاب تنها ۳۵ درصد از زنان باسواد بودند اما الان بیش از ۹۰ درصد بانوان باسواد هستند و این دستاورد انقلاب است.

حاجی دلیگانی بیان کرد: تعداد دانشجویان دختر و زن در کشور حدود ۵۶ درصد است و اساتید دانشگاه و معلمان زن هم افزایش چشمگیری داشته است. ما فقط ۹۵۰۰ نفر زن نویسنده داریم و اینها همه به برکت انقلاب اسلامی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1092222

مهمترین اخبار ایران و جهان: