نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 09:42

گرمای بالای ۴۰ درجه در مهرستان/ افت فشار برق و بروز مشکلات جدی

مهرستان- خرما پزان این روزها و گرمای بالای ۴۰ درجه در مهرستان، مردم را در برخی از ساعات روز خانه نشین کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در گرمای طاقت فرسا مردم شهرستان مهرستان با یک مشکل جدی به نام افت ولتاژ برق مواجه هستند، این مشکل اما مربوط به امروز نیست، سال هاست همین چالش مردم را با سختی و مسائلی مواجه کرده که زندگی عادی را مختل می‌کند.

احمد اربابی یکی از شهروندان مهرستانی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: نوسانات و افت شدید ولتاژ برق در این فصل از سال، باعث خرابی لوازم برقی مردم شده است.

وی افزود: هرساله با شروع فصل گرما و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، شاهد افت فشار برق هستیم که نیازمند چاره اندیشی مسئولان ذیربط در این زمینه است.

محمد دهانی یکی دیگر از شهروندان مهرستانی به خبرنگار مهر گفت: در بسیاری از روستاهای این منطقه با توجه به شروع شدن فصل گرما به دلیل افت شدید ولتاژ برق مردم نمی‌توانند از وسایل سرمایشی استفاده کنند، منظور از وسایل سرمایشی تنها کولرهای گازی نیست، یخچال‌های ما به درستی کار نمی‌کنند و حتی از پنکه هم نمی‌توانیم در این روزهای گرم به خوبی استفاده کنیم.

احداث پست ۶۳ کیلو ولت تنها راه رهایی از افت ولتاژ در مهرستان

مدیر برق مهرستان نیز در این خصوص گفت: تنها راه رفع مشکل در این منطقه احداث پست ۶۳ کیلو ولت است که این امر نیازمند تخصیص اعتبار است.

میلاد قرائی در گفتگو با خبرنگار مهر، خاموش کردن لامپ‌های اضافی، کاهش مصرف سیستم‌های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری در ساعت اوج بار را از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، پنج دستگاه ترانسفورماتور و فیدربندی جدید جهت رفع افت ولتاژ شبکه برق این شهرستان نصب و احداث شده است.

وی ادامه داد: تبدیل ۱۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، اجرای پروژه توسعه شبکه برق در ۱۴ روستا، اجرای پروژه توسعه شبکه شهری در دو محله بزرگ کهن شهر و میر آباد از جمله اقدامات انجام شده برای رفع افت ولتاژ در شهرستان مهرستان است.

وی تصریح کرد: نصب ۱۰ دستگاه ترانسفورماتور و توسعه شبکه برق ۹ روستا با اولویت بندی مناطق دارای افت ولتاژ مصوب و اجرا خواهد شد.

قرائی ادامه داد: راهکار اصلی رفع افت ولتاژ شبکه برق شهرستان مهرستان، احداث پست فوق توزیع بوده که برنامه ریزی لازم در این بخش در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات شهرستان مهرستان سرقت تأسیسات شبکه برق است، گفت: طی چند وقت اخیر، حدود چهار هزار متر شبکه توزیع برق شهرستان مهرستان سرقت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428066

مهمترین اخبار ایران و جهان: