نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 20:11

پنتاگون از اختلافات داخلی و بی‌فرمانده ماندن نیروها خبر داد

وزیر دفاع آمریکا با بیان شکاف سیاسی بابت تعیین فرمانده‌هان ارشد گفت که ناکامی در تایید فرمانده‌هان عالی، آمادگی نظامی ایالات متحده را تضعیف می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنتاگون هشدار داده است که نیروی زمینی و تفنگداران دریایی آمریکا برای اولین بار در تاریخ به دلیل اختلاف سیاسی بدون فرمانده‌هان ارشد هستند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «لوید آستین»  وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی در پایگاه «مایر-هندرسون هال» در «ویرجینیا» گفت که که عدم تایید نامزدهای نظامی از سوی سنای آمریکا برای بیش از ۳۰۰ پست فرماندهی، از جمله روسای نیروی زمینی می‌تواند روابط با متحدان را مختل کند.

آستین گفت: «امروز برای اولین بار در تاریخ وزارت دفاع، دو سرویس ما بدون رهبری تایید شده توسط سنا فعالیت خواهند کرد. در دنیای خطرناک ما، امنیت ایالات متحده مستلزم انتقال منظم و سریع رهبران نظامی تایید شده ما است».

بر اساس این گزارش،  نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد اعتماد عمومی به ارتش ایالات متحده همچنان رو به کاهش است و به پایین‌ترین حد خود در بیش از دو دهه گذشته رسیده است. نظرسنجی اخیر موسسه معتبر «گالوپ» نشان می‌دهد که فقط ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها اعتماد «بسیار» یا «بسیار زیاد» به ارتش ابراز کردند.

پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، اعتماد به ارتش آمریکا افزایش یافت و به مدت دو دهه در بالای ۷۰ درصد باقی ماند تا اینکه در سال ۲۰۲۱ به ۶۹ درصد کاهش یافت. سطح اطمینان از آن زمان بیشتر کاهش یافته که احتمالاً به خروج آمریکا از افغانستان مرتبط است.

آستین در ادامه  گفت: «تیم‌های بزرگ به رهبران بزرگ نیاز دارند و این برای حفظ قدرت کامل کشنده‌ترین نیروی جنگی روی زمین بسیار مهم است. این برای رهبری جهانی ما و برای اعتماد و اطمینان شبکه برجسته متحدان و شرکای ما حیاتی است. ناکامی در تایید فرمانده‌هان عالی، آمادگی نظامی ما را تضعیف می‌کند.»

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: «مطمئن هستم که این مشکل را برطرف خواهیم کرد.»

گزارش سالانه  پنتاگون نیز نشان داد که میزان  خودکشی میان نظامیان آمریکایی در پنج سال گذشته نزدیک به ۴۱.۴ درصد افزایش یافته است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/ص 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427622

مهمترین اخبار ایران و جهان: