نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 15:24

۲۵۰۰ مشاوره فردی به مددجویان استان سمنان ارائه شد

سمنان- مدیرکل کمیته امداد سمنان با بیان اینکه طی سال جاری دو هزار و ۵۰۰ مشاوره فردی به مددجویان تحت پوشش ارائه شده است، گفت: هدف از این اقدامات صیانت از سلامت خانواده‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین ذوالفقاری بعد از ظهر شنبه در کارگاه تخصصی مهارت فرزند پروری با حضور یک هزار و ۲۰۰ نفر از مادران تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان به میزبانی سالن همایش‌های دانشگاه سمنان ضمن بیان اینکه حفظ سلامت روان خانواده‌های تحت پوشش از جمله اقدامات مهمی که در کمیته امداد همواره در رأس امور قرار دارد، ابراز داشت: به این منظور طی چهار ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۵۰۰ مشاوره فردی و ۴۰۰ مشاوره گروهی برای جامعه هدف ارائه شده است.

وی ضمن بیان اینکه طی چهار ماهه سال جاری هزار آزمون روانشناختی نیز برای جامعه هدف برگزار شده است، افزود: در واقع با برگزاری این آزمون روانشناختی می‌کوشیم تا به حفظ بنیان خانواده‌ها کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه ایجاد سلامت و اعتدال روانی و افزایش اعتماد به نفس خانواده‌های تحت پوشش از جمله رویکردهای مهم این نهاد است، ابراز داشت: با این اقدامات کاهش عوامل تأثیر گذار بر ناهنجاری در خانواده مددجویان دنبال می‌شود.

ذوالفقاری در ادامه تصریح کرد: هدف عمده برگزاری این مشاوره‌ها رعایت عدالت توزیعی، عمق بخشی و ارتقا کیفی ارائه خدمات مشاوره و افزایش ضریب سازگاری با محیط و امید به زندگی و نشاط و شادابی در خانواده‌ها است.

وی افزود: تسهیل فرآیند شکوفایی و بالندگی و کمک به خانواده‌ها، دانش آموزان و دانشجویان در انتخاب و تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی (مانند انتخاب رشته تحصیلی، شغل و همسر گزینی) از طریق گسترش ازدواج‌های موفق و سازگاری زناشویی مددجویان از جمله اهداف مشاوره فردی و گروهی به مددجویان تحت حمایت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427066

مهمترین اخبار ایران و جهان: