نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 09:41

پهپادهایِ اوکراینی نفتکش روسی را هدف قرار دادند

مقامات روسیه اعلام کردند یک نفتکش این کشور در دریای سیاه هدف حملات پهپادی ارتش اوکراین قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رسانه‌های روسی به نقل از آژانس فدرال حمل‌ونقل دریایی این کشور اعلام کردند که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین، یک نفتکش SIG روسی در دریای سیاه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه آسیب دیده است؛ این نفتکش حامل مواد سوختی بوده است.

بنا بر گزارش‌ها این حادثه تلفات جانی نداشته اما موتور این نفتکش آسیب دیده است.

در هفته‌های اخیر ارتش اوکراین هم‌زمان با آغاز ضدحملات حملات پهپادی علیه شبه‌جزیره کریمه را افزایش داده است.

شبه‌جزیره کریمه سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین مداوم هدف حملات ارتش اوکراین بوده، اما این حملات در هفته‌های اخیر تشدید شده است.

هفته پیش مقامات شبه‌حزیره کریمه از وقوع یک انفجار در پل کریمه خبر داند که در پی آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شدند. پل کریمه، شبه‌جزیره کریمه را که سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، به روسیه متصل می‌کند؛ پارسال پاییز ارتش اوکراین این پل را منفجر کرد.

در جریان کودتای فوریه سال ۲۰۱۴، «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور وقت اوکراین از سمت خود برکنار شد و پس از آن موجی از اعتراضات گسترده‌ای در کریمه و شرق اوکراین آغاز شد. در ۱۱ مارس همان سال، شورای عالی کریمه و شورای شهر سواستوپل اعلامیه استقلال این مناطق را تصویب کردند.

پس از آن و در ۱۵ مارس ۲۰۱۴، با برگزاری یک همه پرسی در شبه جزیره کریمه، موضوع اتحاد مجدد با روسیه به رأی گذاشته شد که اکثر رأی دهندگان موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426222

مهمترین اخبار ایران و جهان: