نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 09:32

اراده خداوند بر زنده ماندن نام امام حسین (ع) قرار گرفته است

بوشهر- امام جمعه گناوه گفت: اراده خداوند بر این قرار گرفته که نام و یاد حسین (ع) در جهان زنده بماند و هیچ دشمنی قادر به مقابله با اراده الهی و این چراغ هدایت و کشتی نجات نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی سه شنبه شب در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در مسجد شهید حر خسروی گناوه با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) همیشه نسبت به همه محبین و ارادتمندان خود توجه ویژه دارد و امسال نیز توفیق عزاداری و حضور در مجلس آن نصیب ما شد که خدا را شاکریم..

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه امشب اول ماه محرم و آغاز سال جدید قمری است گفت: ماه محرم یکی از چهار ماه حرام که قبل از آمدن دین مبین اسلام جنگ در این ماه‌ها حرام بوده است با آمدن دین مبین اسلام نیز حرام بودن جنگ و خون ریزی در این چهار ماه را تأیید کرد.

وی یادآور شد: اما با وجود حرام بودن جنگ در این ماه، در سال ۶۱ از هجرت و در واقعه کربلا شمشیرهایی به سوی اهل بیت (ع) از غلاف خارج و به فرزند رسول خدا (ص) و خاندان آن حضرت حمله ور شدند و خونشان را حلال شمردند و ایشان و اصحاب آن حضرت برای نجات جامعه بشریت از جهالت و نادانی و هدایت مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از همه هستی خود گذشتند.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: بیش از چهارده قرن از این حادثه جانکاه و غم بار می‌گذرد و طی این مدت تمام دشمنان در طول تاریخ از ابتدای این قیام خونین تا کنون به دنبال محو کردن این حادثه عظیم و نام، یاد و ذکر امام حسین (ع) و این چراغ هدایت و کشتی نجات از ذهن مردم جهان و صفحه تاریخ بوده‌اند، ولی غافل از آنکه نورالهی و چراغ پرفروغ هدایت و کشتی نجات محو شدنی نیست.

وی گفت: امروز کشتی نجات و مصباح هدایت امام حسین (ع) در تمام دل‌های مردم سراسر جهان سیر می‌کند و نه تنها مسلمانان و شیعیان بلکه همه آزادگان جهان برای امام حسین ادای احترام می‌کنند و همه اعم از مسلمانان و غیر مسلمان جوانمردی امام حسین (ع) را محترم می‌شمارند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: در دنیای کنونی دشمنان به بهانه‌ها و تحت عناوین مختلف تلاش می‌کنند تا حسین (ع) باوران و عاشقان امام حسین (ع) را از آن حضرت جدا کنند و ذهن جوانان ما را از کربلا و امام حسین دور کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه امام حسین (ع) چراغ هدایت، نور الهی و کشتی نجات است خاطرنشان کرد: خداوند دل‌ها را از هر دین و مسلکی عاشق امام حسین (ع) کرده است و سالانه شاهد حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر در اربعین برای زیارت امام حسین (ع) هستیم.

امام جمعه گناوه ادامه داد: اراده خدا بر این قرار گرفته است که نام و یاد حسین (ع) نه فقط در ایران بلکه در جهان زنده بماند و هیچ دشمنی قادر به مقابله با این اراده الهی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه به تعبیر سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، ایران اسلامی قرارگاه امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است گفت: دشمنی‌های امروز دشمنان با ایران اسلامی همان اهداف دشمنان اسلام در سال ۶۱ است که می‌خواهند تا نام شهیدان، محبان و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و امام حسین را از بین ببرند ولی کور خوانده‌اند و هرگز قادر به این کار نخواهند بود چون قدرت و اراده خداوند بر باقی ماندن نام و یاد و راه امام حسین (ع) است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1371122

مهمترین اخبار ایران و جهان: