نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 13:15

کاهش ۱۵ درصدی جمعیت کیفری زندان های استان قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به دوره مشابه، کاهش 15 درصدی جمعیت کیفری زندان در شعب تحقیق محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین رجبی با اشاره به عملکرد کمی شعب دادسرای عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: در سه ماه سال جاری میزان رسیدگی به پرونده ها در شعب تحقیق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2 هزار و 128 درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در اجرای دستورالعمل رسیدگی به پرونده های معوق ومسن تعیین تکلیف فوری آنها، کارگروه نظارت بر پرونده های مسن و معوق تشکیل شد و پس از بررسی پرونده ها در این زمینه بیش از 17 درصد کاهش داشتیم.

دادستان قزوین با بیان اینکه میزان صلح و سازی پرونده های کیفری در کلانتری ها 86 درصد رشد داشته است، گفت: میزان صلح و سازش پرونده های کیفری در شورای حل اختلاف نیز با 19 درصد رشد همراه بوده است.

رجبی مبارزه با فساد در کشور در دستور کار دستگاه قضایی قرار داشته و مجموعه قضائی استان به صورت قاطع با مفسدین برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: به همین منظور در سه ماهه سال جاری با کاهش 100 درصدی ارتشا و 50 درصدی اختلاس در استان مواجه بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به عملکرد واحد اعتذار دادسرا گفت: از 88 پرونده ارجاعی به این واحد تازه تاسیس بیش از 44 پرونده با تلاش همکاران به صلح منجر شده است.

رجبی کاهش 20 درصدی جمعیت کیفری استان قزوین در سال جاری را مهم ترین اولویت دادسرا دانست و اظهار کرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به دوره مشابه، کاهش 15 درصدی جمعیت کیفری زندان در شعب تحقیق محقق شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1372366

مهمترین اخبار ایران و جهان: