نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 07:49

ساماندهی ۱۴۰۰ دستگاه حمل و نقل چهارمحال و بختیاری برای انتقال زوار به مرز

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ۱۳۶ دستگاه اتوبوس، ۳۹۵ مینی‌بوس و ۸۹۴ سواری آماده انتقال مسافران اربعین از استان به مرز هستند.

حسین مالکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای اعزام زائران اباعبدالله در اربعین انجام شده است و ۱۳۶ دستگاه اتوبوس، ۳۹۵ مینی‌بوس و ۸۹۴ سواری  آماده انتقال مسافران به مرز هستند.

معاون حمل‌ و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۲۴۰ اتوبوس در طول سال مشغول خدمت به مسافران بودند، افزود: به علت درآمد پایین رانندگان ۵۰ دستگاه از اتوبوس‌ها در بخش خصوصی مشغول به فعالیت شدند که از آن‌ها خواسته شده در شرایط اضطرار کمک‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۲ هزار مسافر با ۳۱۸ دستگاه اتوبوس و ۲۱۷ مینی‌بوس جابه‌جا شدند که ۲۴۰ سرویس یک‌سره (مسیر رفت یا برگشت اتوبوس خالی از مسافر) تردد کردند.

مالکی بیان داشت: همه ساله مسیر شهرکرد به بروجن و لردگان به ایذه با دستور پلیس به دلیل ناامن بودن بسته می‌شود و مسافران از مسیر خرم‌آباد تردد می‌کنند و این امر باعث طولانی شدن مسیر می‌شود.

معاون حمل‌ و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان با درخواست از مسئولان مربوطه برای هماهنگی بیشتر در خصوص مسدود نشدن مسیر، توضیح داد: با طولانی شدن مسیر برای حمل و نقل به رانندگان بیشتری نیاز داریم؛ در واقع در مسیر اول برای هر رفت و برگشت تنها یک راننده اما در مسیر دوم برای هر رفت و برگشت، ۲ راننده نیاز است.

وی گفت: در این ایام، تردد در مسیرهای دیگر از سمت تهران لغو می‌شود و اتوبوس مسیرهای داخلی به خدمت زائران حسینی درمی‌آیند که تاکنون مردم نیز در این وضعیت با ما همکاری داشتند و سفرهای دیگر را با مینی‌بوس یا سواری انجام داده‌اند.

مالکی با بیان اینکه قیمت بلیط اتوبوس به مرز هنوز اعلام نشده است، ادامه داد: از آنجایی که یک سر سفر اتوبوس‌ها در این ایام خالی است رانندگان متضرر می‌شوند و به مرکز پیشنهاد داده شده این امر در قیمت بلیط لحاظ شود و مسافران هزینه این اتوبوس خالی را نیز پرداخت کنند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1445066

مهمترین اخبار ایران و جهان: