نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 13:41

دمای هوا در ۱۳ شهر آذربایجان‌غربی به بیش از ۳۶ درجه رسید

ارومیه- رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با جنوبی شدن جریانات هوا اوج گرمای تابستانی در آذربایجان‌غربی ایجاد شده و دمای هوا در ۱۳ شهر استان به بیش از ۳۶ درجه رسیده است.

اردلان محمدپور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در شبانه روز گذشته پلدشت با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد و خوی با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند و اهالی این این ۲ شهر یکی از روزهای گرم تابستانی خود را سپری کردند.

وی اضافه کرد: در همین مدت حداکثر دمای هوا در بوکان و نقده ۳۹ درجه‌سانتی‌گراد، مهاباد، سلماس، شاهین‌دژ و پیرانشهر ۳۸ درجه سانتی‌گراد، ارومیه، میاندوآب و ماکو ۳۷ درجه، اشنویه و سردشت نیز به ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

به گفته رئیس اداره هواشناسی مهاباد اوج گرما برای امروز، شنبه در این منطقه پیش‌بینی می‌شود و احتمال دارد دمای هوا در این مدت به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه از اواسط هفته جاری دمای هوا ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند، افزود: از روز دوشنبه دوباره روند کاهش دمای هوا شروع و تا حدودی از شدت گرمای تابستانی در این مناطق کاسته می‌شود.

محمدپور گفت: در شبانه روز گذشته میاندوآب با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۸ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

روز گذشته به دلیل افزایش دمای هوا مردم در بسیاری مناطق جنوب آذربایجان‌غربی برای رهایی از گرما و به منظور آب تنی به حاشیه سدها و رودخانه‌ها پناه برده بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438066

مهمترین اخبار ایران و جهان: