نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 10:54

استقبال کم نظیر جوانان آذربایجان غربی از پویش نذر خون در محرم به عشق امام حسین

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با اشاره به استقبال مردم برای نذر خون در روز تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: با توجه به استقبال عاشقان مکتب حسینی تعداد هزار نفر در روز تاسوعا و تعداد ۱۵۰۰ نفر در روز عاشورا به پایگاه‌های انتقال خون جهت اهدا خون خود اقدام کرده‌اند.

مجتبی قهرمان رضاییه  در گفت‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به پویش نذر خون در روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: پویش نذر خون با شعار" اهدای خون، فرهنگ حسینی نذر عاشقان " از اول محرم تا پایان ماه  صفر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این پویش در تمام پایگاه‌های استان که مراکز خون‌گیری در آن فعال هستند انجام شده از استقبال خوب عاشقان حسینی برخوردار بوده است.

قهرمان رضاییه عنوان کرد: استقبال جوانان و بانوان در این پویش در شهرستان‌های استان بسیار خوب بوده و به طور مستمر تا پایان ماه صفر افراد به مراکز خون‌گیری مراجعه می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با اشاره به استقبال مردم برای نذر خون در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تصریح کرد: با توجه به استقبال عاشقان مکتب حسینی تعداد هزار نفر در روز تاسوعا و تعداد ۱۵۰۰ نفر در روز عاشورا به پایگاه‌های انتقال خون جهت اهدا خون خود اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد مراجعه کنندگان به پایگاههای انتقال خون تعداد ۲۴۰ نفر از جوانان بین ۱۸ تا ۲۵ سال بوده‌اند.

قهرمان رضاییه خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۰۰۰ نفر  از جوانان  و تعداد ۸۶۰ نفر از بانوان به اهدا خون خود اقدام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان با توجه به سبک زندگی از خون سالمتری برخوردار هستند و انتظار می‌روند استقبال بانوان برای اهدای خون بیش از این باشددر این راستا فرهنگ سازی و اقداماتی جهت تشویق بانوان برای اهدا خون انجام شده است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431866

مهمترین اخبار ایران و جهان: