نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 11:52

۱۱۹ میلیارد تومان برای حوزه بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت‌

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱۹ میلیارد تومان در سفر دور دوم رئیس جمهور به حوزه زنان و خانواده در استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، عاطفه سادات مدبرنژاد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معاون امور زنان و خانواده رئیس‌ جمهور در دولت سیزدهم در این خصوص توجه ویژه به استان داشتند، اظهار داشت: این میزان اعتبار در تاریخ این استان بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: 20 میلیارد تومان برای ساخت سه پارک بانوان، 60 میلیارد تومان برای ساخت چهار بازارچه دائمی فروش محصولات زنان و 5 میلیارد تومان برای ساخت سالن ورزشی بانوان اختصاص داده شد.

به گفته مدبرنژاد، 4 میلیارد تومان برای حمایت از صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری، 10 میلیارد تومان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و راه اندازی مرکز جامع حمایت و توانمندسازی زنان استان، 10 میلیارد تومان برای توانمندسازی و آموزش زنان روستایی و عشایری در سطح 9 شهرستان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه 10 میلیارد تومان برای احداث شیرخوارگاه کودکان بی سرپرست در نظر گرفته شد، افزود: البته به غیر از این اعتبارات طرح‌ها و پروژه‌های دیگری در بخش های اقتصادی و زیربنایی که جنبه عمومی دارد حوزه بانوان نیز دیده شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: علاوه بر این اعتبارات بر اساس بند ح تبصره 9 بودجه 1402 باید یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه زنان و خانواده هزینه شود.

مدبرنژاد بیان کرد: سند راهبردی حوزه زنان و خانواده استان به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و توقع می‌رود برنامه‌هایی که اجرا می‌شوند بر اساس سند راهبردی حوزه زنان و با نظارت حوزه زنان و خانواده استانداری باشد.

وی با اشاره به بند ع تبصره 9 افزود: در راستای اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت لازم است دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص راه اندازی اتاق مادر و کودک در اداره خود، اهتمام جدی داشته باشند تا زنان با فراغ بال بیشتری در محل کار حضور یابند البته که با جدیت پیگیر این موضوع خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1417866

مهمترین اخبار ایران و جهان: