نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 09:48

برگزاری 4702 جلسه دادرسی الکترونیک در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از انجام 4 هزار و 702 جلسه دادرسی الکترونیک با زندان در سه ماه گذشته خبر داد و گفت: دادگستری مازندران از استان‌های برتر کشور در برقراری دادگاه‌های الکترونیکی با زندان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری کاهش اطاله دادرسی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، افزایش شاخص‌های امنیتی و پیشگیری از خطرهای احتمالی حین اعزام زندانیان به مراجع قضایی را از محاسن دادرسی الکترونیک ذکر کرد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران اظهار کرد: در ۳ ماه گذشته بیش از ۹۳ درصد دادرسی به صورت الکترونیک برای زندانیان انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است و این مهم نشان از عزم راسخ دادگستری استان در کاهش هزینه‌های دادرسی و افزایش رضایت‌مندی مردم دارد.

اکبری بیان کرد: حقوقدانان همواره در تلاش بوده‌اند تا با ارائه راهکارهای مناسب به دادرسی سرعت بخشند و اجرای عدالت را در کمترین زمان میسر سازند و در این راستا دادرسی الکترونیک یکی از این راهکارهاست در این نوع دادرسی، ارتباط زندانی با قاضی پرونده به صورت مجازی برقرار می‌شود و امکان حضور غیر فیزیکی در دادگاه برای زندانی از طریق ویدئوکنفرانس مهیا شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417566

مهمترین اخبار ایران و جهان: