نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 22:03

اختصاص غرفه دائمی عرضه تولیدات زندانیان فعال در حوزه صنایع‌دستی

خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص غرفه دائمی عرضه تولیدات زندانیان فعال در حوزه صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه با اداره کل زندان‌های لرستان، غرفه دائمی به‌منظور نمایش و عرضه تولیدات زندانیان استان در محل بازارچه دائمی صنایع‌دستی محوطه باغ گلستان قلعه «فلک‌الافلاک» اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: این اقدام در راستای تفاهم‌نامه میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان زندان‌های کشور صورت‌گرفته و به‌منظور توانمندسازی زندانیان و همچنین حمایت از تولیدات و فعالیت‌های آنان صورت‌گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، بیان کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه، حمایت‌های مناسبی برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در حوزه صنایع‌دستی و کمک به معیشت خانواده‌های آسیب‌دیده زندانیان برای فروش محصولات تولیدی آنها، صورت می‌گیرد.

حسن‌پور با اشاره به موقعیت ویژه و مناسب بازارچه دائمی صنایع‌دستی خرم‌آباد و امکان حضور گردشگران در ایام مختلف برای فروش محصولات صنایع‌دستی، افزود: بازارچه دائمی صنایع‌دستی خرم‌آباد باهدف عرضه تولیدات صنایع‌دستی بومی و شاخص استان از محل اعتبارات ملی و استانی اداره کل میراث‌فرهنگی استان در سال ۹۶ راه‌اندازی و در حال حاضر با ۲۸ غرفه ثابت آماده ارائه خدمت به هم استانی‌ها، مسافران و گردشگران در محوطه تاریخی، فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434722

مهمترین اخبار ایران و جهان: