نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 07:07

باغ بادامی که نمونه کشوری است

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: باغ بادام با ۶ هکتار وسعت در منطقه نهضت‌آباد شهرضا، نمونه کشوری است درختان این باغ در ۲ سالگی به تولید بادام رسید و تولید بسیار بالایی دارد.

حسین‌علی اباذری مدیر جهاد کشاورزی شهرضا در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: شهرضا یکی از پتانسیل‌های بالای بخش کشاورزی و دامپروری در استان است و با توجه به عملکرد کشاورزان و بخش دامپروری رتبه‌های خوبی در استان کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرضا بیش از ۲۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات میوه دارد، گفت: شهرضا با ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات انار و تولید بالای این محصول در استان نمونه است، از لحاظ کیفیت انار شهرضا رتبه‌دار استان و کشور است.

باغ نمونه کشوری بادام در شهرضا

اباذری بیان کرد: باغ بادام با ۶ هکتار وسعت در منطقه نهضت‌آباد شهرضا نمونه کشوری است، اردیبهشت ۱۴۰۰ درختان بادام این باغ کاشته شد، یک درخت بادام معمولی در ۵ سالگی به تولید می‌رسد اما درختان این باغ در ۲ سالگی به تولید بادام رسید و تولید بسیار بالایی دارد.

باغ نمونه کشوری بادام در شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به باغ الگویی انگور در شهرضا بیان کرد: در این باغ الگویی ۱۰ رقم از بهترین ارقام داخلی و خارجی به ۳ روش داربستی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شهرضا در بخش زراعت و باغبانی شهرضا دارای رتبه‌های بالا در استان است، ادامه داد: شهرضا بیش از ۹۰ هکتار گلخانه دارد که ۷۴ هکتار آن سبزی و صیفی و ۴ هکتار گل است.

اباذری با بیان اینکه شهرضا در تولید نشاء رتبه اول کشور را دارد، اضافه کرد: شهرضا با تولید ۱۲۰ میلیون اصله نشاء در سال رتبه اول کشور را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا خاطرنشان کرد: شهرضا با تولید سالیانه صد هزار تن شیر رتبه سوم، تولید ۲۵ هزار تن انار رتبه سوم، تولید ۶ هزار تن انگور رتبه پنجم، تولید ۴.۵ هزار تن گوشت قرمز  رتبه چهارم و ۳.۲ هزار تن گوشت سفید رتبه پنجم استان را دارا است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435022

مهمترین اخبار ایران و جهان: