نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 20:05

تقویت ایستگاه‌های پمپاژ آب نیازمند ۲۷ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل آبفای تربت حیدریه گفت: برای تقویت ایستگاه پمپاژ‌ها ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در حال تامین آن هستیم.

علیرضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار فارس درتربت حیدریه، اظهار کرد: کسری آب را جبران کردیم اما باید سراغ سال‌های آتی برویم و ممکن است خشکسالی ادامه دار باشد و دستگاه های متولی کمک کنند که برنامه ریزی انجام و این مشکل برطرف شود.

وی گفت : تنها شهرستانی هستیم که پروژه‌های عمرانی‌اش به داخل شهرستان تفویض شده‌است و مطالعات بلند مدت در اختیار آب منطقه‌ای است و ما می‌خواهیم این مطالعات را به ما هم بدهند.

عباسی از اجرای طرح فاضلاب شهر نسر و همچنین طرح ارتقای کیفیت آب شرب شهر رباط سنگ به عنوان دو پروژه دیگر یاد کرد و افزود: همچنین ۲۷ روستا که در حوزه آبرسانی مشکل دارند در اعتبارات محرومیت زدایی گنجانده شده و با تامین اعتبار به زودی کار توسط قرارگاه امام حسن(ع) شروع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: زیرساخت های آبفای تربت حیدریه با محوریت سه پروژه آبرسانی، زون بندی مناطق و همچنین تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک ولی عصر عجل الله در حال طی کردن یک جهش خوب است.

وی تاکید کرد: پروژه آبرسانی از جعفر آباد به شهر تربت حیدریه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آبرسانی استان به طول خط انتقال ۱۳ کیلومتر در حال اجرا است که تاکنون ۱۰ کیلومتر آن اجرا و یک حلقه چاه وارد مدار شده و چاه دوم نیز تا آخر هفته به شبکه آبرسانی متصل می‌شود.

وی در خصوص گلایه شهروندان مبنی بر توزیع ناعادلانه آب و قطعی‌ها مکرر نیز گفت: پروژه دوم زیرساختی در تربت حیدریه، زون بندی مناطق این شهر است که فاز نخست آن در بولوار شهید بهشتی اجرا شده و اگر در تمام نقاط شهر این پروژه اجرا شود شاهد سیستم هوشمند توزیع آبرسانی عادلانه خواهیم بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1403366

مهمترین اخبار ایران و جهان: