نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 15:58

بیش از ۱۶۲ هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی خرید شده است

قزوین- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: بیش از ۱۶۲ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خرید شده است که این میزان نیاز یک ساله استان را تأمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۲۱۰ هزار تن پیش بینی خرید گندم در استان تاکنون بیش از ۱۶۲ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خرید شده است که این میزان نیاز یک ساله استان را تأمین می‌کند.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی کلیه مراکز خرید تا پایان شهریور سال جاری اقدام به خرید تضمینی گندم می‌نمایند.

رحمانی گفت: برآوردهای استان جهت نیاز مصرفی گندم از بابت خبازی‌ها، صنف و صنعت بالغ بر ۱۵ هزار تن در ماه می‌باشد که این میزان خرید انجام شده در سال زراعی جاری تقریباً نیاز یک سال استان را تأمین می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به ۶۰ درصد مبلغ تعهدات دولت از بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان پرداخت شده است و باقی مانده آن به تدریج در طی روزه‌های آتی توسط دولت با عاملیت بانک کشاورزی به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: بیشترین خرید صورت گرفته به نسبت تولید گندم در شهرستان آبیک و پس از آن به ترتیب در شهرستان‌های البرز، بوئین زهرا، قزوین، تاکستان و آوج بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419966

مهمترین اخبار ایران و جهان: