نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 11:53

بازداشت نزدیک به ۴ هزار نفر در ناآرامی‌های فرانسه

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که با کمک دوربین‌های خیابانی افراد دیگری در رابطه با ناآرامی‌های اخیر این کشور بازداشت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر کشور فرانسه شمار افراد بازداشت شده در طول یک هفته ناآرامی‌های این کشور را اعلام کرد.

«جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که در جریان ناآرامی های یک هفته ای این کشور، که پس از تیراندازی مرگبار پلیس به یک نوجوان رخ داد، نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ نفر بازداشت شدند.

وزیر کشور فرانسه در جلسه استماع کمیسیون حقوقی پارلمان این کشور گفت که در مجموع این تعداد افراد از خیابان ها جمع شدند و از آسیب رساندن و حمله به اماکن عمومی و مردم جلوگیری به عمل آمد.

دارونین افزود که پلیس فرانسه فیلم های دوربین های خیابانی را پس از ناآرامی ها مورد بررسی قرار داده است تا ۳۴۵ مظنون دیگر را شناسایی و بازداشت کند.

وزیر کشور فرانسه گفت که حدود یک سوم از کسانی که طی ناآرامی ها بازداشت شدند، نوجوان بودند. میانگین سنی افراد بازداشت شده ۱۷ تا ۱۸ سال است و ۹۰ درصد آنها اتباع فرانسوی بودند.

به گفته این مقام فرانسوی، حدود ۶۰ درصد از این افراد سابقه قبلی نزد پلیس نداشته اند.

شدیدترین اعتراضات مردمی در فرانسه از سال ۲۰۰۵ الکنون، ۲۷ ژوئن امسال (۶ تیر) پس از آنکه پلیس به جوانی الجزایری به نام نائل مرزوقی را به ضرب گلوله کشت، در پاریس آغاز شد و بلافاصله به شهرهای بزرگ و کوچک این کشور سرایت کرد. اعتراضات حدود یک هفته ادامه داشت و پس از ورود نیروهای یگان ویژه و خودروهای زرهی به خیابان، نهایتاً با درگیری‌های خشونت‌آمیز فروکش کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374766

مهمترین اخبار ایران و جهان: