نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 14:56

کشف ۲ خرس سیاه در خراسان رضوی/ دستگیری ۲۵۰ متخلف

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: 250 قاچاقچی حیوانات طی ۳ ماهه ابتدای سال جاری دستگیر شده‌اند که مهمترین مورد دو رأس خرس سیاه بلوچی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل شعبانی در خصوص قاچاق حیوانات در استان اظهار کرد: در سه ماهه اول سال ۲۵۰ متخلف در سطح استان دستگیر شدند که از این متخلفان لاشه ۴۰ رأس پستاندار و ۵۰ قطعه انواع پرنده کشف شده است.

وی افزود: علاوه بر این ۱۵ هزار رأس دام به صورت غیر مجاز در مناطق چهارگانه تحت مدیریت در حال چرا بودند که به بیرون هدایت شدند و برای افراد متخلف تشکیل پرونده شد. همچنین حدود ۳۵ قبضه انواع سلاح شکاری از این متخلفان کشف و توقیف شده است.

شعبانی بیان کرد: در زمینه قاچاق حیوانات، مهمترین مورد دو رأس خرس سیاه بلوچی بود که از سمت خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وارد خراسان رضوی کرده بودند، این دو خرس در شهرستان گناباد کشف و توقیف شدند. همچنین قاچاق پرندگان وحشی و حیوانات را از سمت سیستان و بلوچستان داشتیم که در گلوگاه تربت حیدریه ۱۳ قطعه طوطی سبز و ۶ میمون قاچاق کشف شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در بازدید از فروشگاه‌ها نیز ۶۸ لاک‌پشت آبی، ۳۰ مینا و ۳ قلاده میمون از داخل شهر کشف شده است. براساس قانون عرضه، فروش و صدور جانداران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه ممنوع است و علاوه بر جزای نقدی، یک تا ۶ ماه حبس دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1366366

مهمترین اخبار ایران و جهان: