نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 13:36

بزرگترین پارک آبی جنوب کشور در یاسوج به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون گردشگری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور ، بزرگترین پارک آبی جنوب کشور در شهر یاسوج به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج علی اصغر شالبافیان در آیین افتتاح پارک آبی یاسوج گفت: پارک آبی یاسوج در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع و ظرفیت سرویس دهی به یک هزار نفر در هر سانس، بزرگ‌ترین پارک آبی جنوب کشور است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است..

شالبافیان تصریح کرد : این طرح گردشگری چند سال به دلیل کمبود اعتبار غیرفعال بود که در دولت سیزدهم ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ برای تکمیل و بهره‌برداری آن اختصاص و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی تاکید کرد که نگاه نگاه دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق کم برخوردار کشور با هدف رونق اقتصادی است.

اجرای طرح پارک آبی یاسوج در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع آغاز شد و این طرح حدود ۲ سال در شرایط تعطیلی به سر برد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

وجود دو نوع آب و هوای سردسیری وگرمسیری در کهگیلویه و بویراحمد بر زیبایی آن افزوده است به طوری که در زمانی که گل های بهاری در مناطق گرمسیری از جمله شهرستان های کهگیلویه، گچساران، باشت، چرام، بهمئی و لنده روییده‌اند در مناطق سردسیری بویراحمد و دنا برف کوه ها و دشت ها را سفید پوش کرده در حالی که فاصله این ۲ آب و هوای متفاوت کمتر از یک ساعت است.

در کنار این زیبایی ها، اماکن بازمانده از دوران باستان و پس از اسلام نیز حکایت از تاریخ کهن این سرزمین دارد و قبرستان لما، پل پاتاوه، پل بریم، بلاد شاپور، چارطاقی خیرآباد این سرزمین را با تاریخ کهن ایران پیوند می‌زنند.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و سه میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه های این استان دیدن می کردند.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1366066

مهمترین اخبار ایران و جهان: